Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2023, 10:00   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moest de software niet correct geprogrammeerd zijn dan zouden we dat toch al geweten hebben. Ik ken voorlopig geen precedenten van gesjoemel met de uitslagen. In ons land wel te verstaan.
Streven naar veiligere verkiezingen zou betekenen dat er technisch iets mis is. Of dat zo is weet ik niet.
Eerlijker daarentegen zou kunnen betekenen dat de coalitievorming eens zou mogen worden herbekeken. Bijvoorbeeld, het feit dat de grootste partijen niet mogen meeregeren.
Dat laatste zijn de "democratische" spelregels he, ... (ik ben het er volledig mee eens, de grootste partij mag de premier leveren de rest moet er maar mee overeen komen )

Maar het tellen van de stemmen, wij kunnen daar niet zeker van zijn, dat is een black box, alleen de programmeur en diegene die de code checken kunnen dat zien (algorithme ) Eens die code gecompileerd is en afgeleverd als een .exe kan jij niet meer zien wat daar in staat. Dan kan je enkel nog de input leggen tegen de output en zelf alles manueel tellen om zeker te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden