Los bericht bekijken
Oud 8 november 2018, 12:00   #1522
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dit boek heb ik al jaren. Ik dacht toch dat jij het was die onlangs deze tombe in vraag stelde. Ik heb je hierop een link gegeven betreft de laatste ontwikkelingen en reeds verder staat dan wat Slavenburg reeds wist ( we zijn ondertussen reeds meer dan 10jaar verder ), o.a. de onderzoeken betreft de Jakobus ossuarium, het 10e " zoek geraakte " ossuarium.
Betreft de kansberekening hiervan ben ik te rade gegaan bij een prof. univ. wiskunde. Belang rijk hierbij is dat men zoveel mogelijk de relaties tussen de ossuaria kan aantonen. Hierbij speelde het Jakobus ossuarium een belangrijke rol, gezien deze een link gaf naar zowel een Jezus en een Jozef. En zoals je kan lezen in mijn link moet Mariamne e mara wel de echtgenote geweest zijn van Jezus, gezien het DNA onderzoek heeft uitgewezen dat ze geen familie was met Jozef, Maria noch Jezus en volgens de joodse wetten en gebruiken dan enkel sprake kan zijn van een echtgenote. Dit wordt versterkt door het feit dat deze Jezus een zoon had genaamd Jehuda. Het Jezus ossuarium geeft aan dat zijn vader Jozef was. Blijkbaar is men er nog niet uit wie deze Mattheüs was. Ik wel. Hij was de vader van Mariamne (Mattheüs Syro, zoon van hogepriester Jonathan Annas ).
Als men nu het percentage van de namen in deze cluster combineert is het onmogelijk dat er zulk een tweede cluster kan bestaan hebben.
Nog een leuk weetje: De echtgenote van deze Mattheüs noemde Eucharia en was de zus van Judas de Galileeër. Deze Judas had nog een broer, Simon Lazarus en een zus Martha.
Ik stel de personen die in de tombe liggen in vraag, niet de tombe zelf natuurlijk. Maar neem nu uw uitspraak weer:'dan enkel sprake kan zijn van een echtgenote'. En waarom wel?We weten dat niet. Jezus had dan weer -volgens u- een zoon: Jehuda. Hoe komt u daarbij? Maar goed dat u erbij vermeldt: 'deze Jezus had...'. Maar de Jezus van het N.T.? Theoretisch kan men dit allemaal niet uitsluiten, maar nergens hebben we daar historische bronnen van ter bevestiging. We hebben daar het raden naar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2018 om 12:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden