Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2011, 21:55   #12
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een extra biefstuk, brainstormingsessie over hoe-pest-ik-mijn-inferieure-collega, extra dagen verlof, 20-uren week, ne bak bier per dag en elke week ne werkgever zijn auto gaan stelen?

Je zal er dan wel al minstens enkele aantrekken.
Misschien kan onze moderator Maarten onder het deelforum Politics.be > Themafora > Vakbonden ook een > Themafora Syndicaat openen (belangengroepering van zakenlieden)
Misschien niet slecht, Steben voelt zich gediscrimineerd en durft het niet vragen denk ik!


Vakvereniging:

Door onmondigheid laten werknemers zich vertegenwoordigen door een vakvereniging, dit is in wezen noodzakelijk, zij hebben advocaten en de wetgeving ter beschikking.
Dat zelfstandigen zich door onmondigheid laten vertegenwoordigen door een syndicaat of belangengroepering is bovendien noodzakelijk.
De gulden middenweg tussen beide groeperingen bepaald onze democratie.

§ Een syndicaat: is een belangengroepering van zakenlieden.
§ Een vakbond of vakvereniging: verwart het niet met een syndicaat, de belangenvereniging van de werknemers.

Om het uitbuiten van mens door mens te voorkomen zijn deze instanties noodzakelijk.
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Vakbonden zijn de vertegenwoordigers van de zwakste en minst financiële klasse en hebben daardoor meer mogelijkheden, (geschoolde mensen, experts, advocaten enz) en rechten om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen, dat deze bij sommige bedrijven niet in de smaak vallen is logisch en vanzelfsprekend uiteraard.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe van iedere mens op onze planeet.
corse is offline   Met citaat antwoorden