Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2007, 09:43   #49
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Bece : 1 vergis je niet "het zwitsers systeem" is nooit anti-kapitalistisch geweest. 2 Integendeel : de volksvertegenwoordiging wordt niet betaald, maar door de grote firma's gesubsidieerd. 3 Jouw "systeem" is overigens in hetzelfde bedje ziek : door de volksvertegenwoordigers op 3 x minimumloon te zetten, stoot je het bekwame volk af, of krijg je enkel bekwame vertegenoordigers die door lobbygroepen gesteund worden.

Als we nagaan wat er in landen waar een BROV systeem bestaat doorgaans gebeurd moeten we zeer voorzichtig zijn om dergelijk systeem
zelfs maar partieel in te voeren. Alle democratie is helaas verbonden met barnumreclame en propaganda. De kreet om meer gerichte staatsuitgaven die "gecompenseerd" moeten worden met minder staatinkomsten zal altijd zeer luid weerklinken !
1. Dat heb ik nooit beweerd. Als je mijn website had gelezen zou je zelfs merken dat ik niet kapot ben van het Zwitserse systeem dat 150 jaar geleden waarschijnlijk goed was maar de evolutie niet heeft gevolgd. Vandaar mijn waarschuwing aan de Zwitsers dat hun democratie zeer voorzichtig ondermijnd word door het kapitalischme.
2. Kan je dat ergens staven dat volksvertegenwoordigers geen loon krijgen en gesponserd worden door het grootkapitaal. Dat klopt niet met mijn info noch met die van Jos Verhulst vrees ik.
3.Een volksvertegenwoordiger die zich, in mijn systeem, laat sponseren is een vogel voor de kat want er hangt hem/haar een zware gevangenisstraf boven het hoofd en ik denk dat je dat moeilijk verborgen kan houden met 7 miljoen controleurs. Overigens moet je eens lezen wat voor beperkingen ik het grootkapitaal opleg gedurende de verkiezingen en de referendums. En als het van mij afhangt staan overtreders voor jarenlange dwangarbeid.
Dat ik daardoor geen bekwame mensen kan krijgen is een grove vergissing. Mensen die een job doen voor het geld zullen die job NOOIT goed doen. Geld zal altijd boven hun job gaan. Hoe meer geld iemand heeft hoe meer hij namelijk wil hebben. Ik wil mensen hebben die de job doen uit liefde voor de job. Zij kunnen dan misschien wat minder bekwaam zijn maar dat zal ruimschoots gekompenseerd worden door hun inzet. En vergeet niet dat ik er maar 50 nodig heb. Wedden dat ik er minstens 5000 vind die bekwaam zijn en het werk voor dat geld willen doen? Om de job goed te kunnen doen moet je alleen maar beschikken over een flinke dosis gezond verstand gekoppeld aan een goede algemene kennis en sociale vaardigheden. Noem mij eens één politikus, in ons huidig systeem, die dat heeft? Vooral dan het eerste.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline