Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2007, 16:10   #65
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Filosoof.
Binnen een paar maanden mag (?) ik gaan kiezen. Voor wie ik wil? Nee. Ik mag kiezen tussen een aantal marjonetten die door het parijbestuur kandidaat werden gesteld voor het aanvaarden van een dik betaalde job met vele extra voordeeltjes. Aanwezigheid op het werk is zelfs niet verplicht zodat je nog gemakkelijk een paar andere jobkes kan bij doen. Voorwaarde is natuurlijk dat die dames en heren daarna doen wat het partijbestuur hun opdraagt. Anders !!!!!!! Vraag het maar aan enkelen die het geprobeerd hebben.
Diezelfde partijbesturen hebben er uiteindelijk ook voor gezorgd dat een onafhankelijk kandidaat geen enkele kans maakt. Al was het alleen maar omdat die zelfde politieke partijen hun verkiezingscampagne betalen met mijn geld dat zij zonder mijn toelating en met gulle hand uit de schatkist hebben gestolen. Terwijl ik mijn campagne uiteraard uit eigen zak zou moeten betalen. Dat worden gigantische bedragen (hoewel 100000€ voldoende zou zijn om te starten) In tegenstelling tot anderen vind ik de kiesdrempel geen enkel bezwaar.
Wat ik dus binnen enkele maandan mag doen is kiezen tussen de dood met de kogel of ophanging. Dat ik wel eens niet zou willen sterven is geen optie. En dat noemt U dus democratie. Nou ja. U mag een stoel ook een tafel noemen hoor. Moet je zelf weten.
Citaat:
Voor wie ik wil? Nee. Ik mag kiezen tussen een aantal marjonetten die door het partijbestuur kandidaat werden gesteld
Binnen de partij kan jij ook de lijstvorming beïnvloeden. Niemand verplicht je een lijststem uit te brengen: candidaten genoeg op de lijsten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
een dik betaalde job met vele extra voordeeltjes. Aanwezigheid op het werk is zelfs niet verplicht zodat je nog gemakkelijk een paar andere jobkes kan bij doen.
Dik betaald in vergelijking met minimumlonen, j�*, maar vergelijk het met lonen van bedrijfsverantwoordelijken, en dan is 't niet meer zo dikbetaald!

Lonen van bedrijfsverantwoordelijken, wie hoor je d�*�*r iets over zeggen? die "linksen"... die hier zo misprezen worden.
Apothekers, advocaten en notarissen, daarover klagen zelfs die "linksen" niet. (over dokters wél!!)

Je kan gewoon niet riskeren mensen in een verantwoordelijke positie (te) laag te betalen, om een eenvoudige en menselijke reden: iedereen heeft "zijn prijs" en hoe minder iemand reeds heeft,hoe lager die "prijs" en dus omkoopbaarheid zal zijn.

BTW, denk je soms dat leden van bestuursraden van vennootschappen aanwezig moeten zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Diezelfde partijbesturen hebben er uiteindelijk ook voor gezorgd dat een onafhankelijk kandidaat geen enkele kans maakt. Al was het alleen maar omdat die zelfde politieke partijen hun verkiezingscampagne betalen met mijn geld dat zij zonder mijn toelating en met gulle hand uit de schatkist hebben gestolen. Terwijl ik mijn campagne uiteraard uit eigen zak zou moeten betalen. Dat worden gigantische bedragen (hoewel 100000€ voldoende zou zijn om te starten) In tegenstelling tot anderen vind ik de kiesdrempel geen enkel bezwaar.
(Verkiezings)campagnes kosten geld,of het nu voor deze verkiezingen is of voor een BROV (dus meer dan 't probleem verplaatsen doe je niet)

Waarom?
Omdat ze gevoerd moeten worden daar waar bevolkingsconcentratie of zichtbaarheid voor de bevolking maximaal zijn, en WIE wil d�*�*r ook zijn promotie voeren?
Waspoederfabricanten ea. en die kunnen er véél meer, oneindig meer geld tegenaangooien dan politieke partijen. (die het ofwel van leden, ofwel van sponsors moeten hebben, en de financiële tussenkomst van die sponsors werd wettellijk beperkt(en wordt ook afgewezen door de kiezers)

Weet je welke leden het meest bijdragen aan de partijkassen? De verkozenen (en je zou verwonderd zijn hoe hoog dat kan oplopen)

Je wijst dus de verkeerden met de vinger...

Ik ben ook niet tegen de kiesdrempel: het beperkt de kans dat kleine groepjes die weinig mensen vertegenwoordigen "op de wip" zouden komen te zitten en zo een buitensporige invloed krijgen in verhouding tot hun numerieke achterban

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2007 om 16:15.
filosoof is offline