Los bericht bekijken
Oud 22 september 2012, 19:51   #280
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De veeteelt stoot meer broeikassen uit dan alle auto,s, vrachtwagens, boten, treinen en vliegtuigen bij elkaar.

Het eten van een kilo vlees draagt meer bij bij het opwarming van de aarde dan drie uur met een wagen rondrijden en ondertussen het licht thuis laten branden.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, mijn vraag is dus: Is vlees eten eigenlijk nog wel ecologisch verantwoord?
Ik eet nog heel weinig vlees, gewoon omdat het me niet meer smaakt. Maar ik ben wel een rasechte carnivoor. Twee moeren en een ram en ik heb konijnenvlees het heel jaar door. Eén broedse kip en ik heb keuze. Op Kapaza een jonge Nubische geit kopen voor een greintje, effe laten vetmesten en laten slachten.
En al die mest gaat naar de groententuin.

Meer moet dat niet zijn.

Ik zou gemakkelijik gratis cavia's kunnen krijgen en die laten kweken. Het smaakt als kippenvlees. Tuurlijk is vlees eten ecologisch verantwoord als je het op kleine schaal en gevarieerd doet. Met een bepaalde slimheid die vreemd is aan die grote massa-bedrijven.

De mensen werd aangeleerd om afhankelijk te zijn van winkels. Die piste hoeft een individu niet altijd te volgen. Je kan er gerust van afwijken.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden