Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2011, 09:39   #44
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U heeft blijkbaar geen probleem met het concept kind als verhandelbaar product?
ik vrees dat de laatste jaren kinderen veel meer verhandelbare producten zijn geworden dan voorheen.
Vergeet bovendien niet dat in het geval van Samuel het gaat over het biologische kind van één der vaders. Hoezo "verhandelbaar"?
Ben je als vader "eigenaar" van je kind of niet? dat is dan de volgende vraag in het rijtje, als je toch over slavernij wil beginnen.

Zoals tegenwoordig algemeen wordt aangenomen hebben kinderen recht op hun ouders. Moet dat persé de biologische ouder zijn? Geen idee.
Een van de wensouders was biologische ouder, moest hij gescheiden zijn van de moeder dan zou de rechter hem sowieso co-ouderschap hebben gegeven. Gezien de moeder geen behoeft heeft om het kind zèlf op te voeden, lijkt het me de betere oplossing het kind bij beide wensvaders (waaronder dus de biologische) te laten opgroeien.

Ik vind nog steeds dat biologische ouders méér rechten hebben op het opvoeden van hun kinderen dan niet-biologische. Maar blijkbaar hebben de meeste mannen er weinig problemen mee indien de biologische vader stilletjes met de noorderzon vertrekt nadat het kwakje werd afgeleverd.
Ik zie niet in waarom het afleveren van het kwakje zou moeten gecompenseerd worden. Dit lijkt me van een heel andere orde dan de negen maanden zwangerschap + bevalling, waarvoor weldegelijk een compensatie kan gevraagd worden.
Dit is niet hetzelfde als "het kind verhandelen". Zeker niet als dit op voorhand zo werd afgesproken. Mannen hebben nu eenmaal een baarmoeder met eicel nodig om zich te kunnen voortplanten, hoe erg ze met hun "zaad" willen stoefen: het is niet meer dan stuifmeel vrees ik.

Het lijkt erop dat ik de enige ben die het recht van de biologische vader (zie ook baby Donna, noch schrijnender!) hier wil vrijwaren. Zo te zien hebben de Kartel martels e.a. geen problemen met lesbische vrouwen die hun eigen kinderen produceren? alhoewel, ik herinner me nog de periode waarin vrouwen HUN EIGEN KINDEREN moesten adopteren na bevalling! Je weet wel: het was toch wel het ZAAD van het mannetje zeker, en de vrouw was hier toen ook nog niet meer dan "akker" blijkbaar.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 09:41.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden