Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2018, 18:28   #362
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...koppeling-van/

e beursgang van Belfius staat op de agenda van de federale regering, maar de liberale vicepremier De Croo vreest dus dat het niet meer zal lukken. "Een beursgang vergt tijd om dat goed voor te bereiden. Als we Belfius dit najaar nog naar de beurs willen brengen, dan moeten we de beslissing zo ongeveer tijdens de maand juli nemen. Het moet dus vooruit gaan en ik merk dat men een oplossing voor Arco aan dat dossier blijft koppelen", zegt vicepremier De Croo.

"Men", dat is regeringspartij CD&V. De christendemocraten willen inderdaad eerst een oplossing voor de Arco-coöperanten en dan een beursgang van Belfius. Maar voor Arco is er op dit moment nog geen definitieve oplossing. "De timing van beide dossiers loopt niet samen", aldus De Croo. "Een oplossing voor Arco kan voor mij, dat staat ook in het regeerakkoord en ik wil mij daar absoluut aan houden. Maar dan moet het nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie. Vandaar dat ik pleit om het los te koppelen."


Dat is de eerste maal dat een Open VLD minister zo klaar en duidelijk voorstander blijkt van een Arco oplossing. Meestal zweeg Open VLD hierover in alle talen, op een gewezen beleidspoliticus na die wereldkundig maakte dat Open VLD zich liet chanteren in de Arco affaire.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 juni 2018 om 18:29.
ViveLaBelgique is offline