Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2019, 17:16   #433
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Vooral die,heerlijke verhogingen die ze aanleggen zo midden tegen de baan aan waar de bus dan moet stoppen
Ik ben in het begin dat ik er kwam eens met mijn fiets er pal opgereden, Beekstraat Drongen, waar je op en af de R4 rond Gent kan, kant Gent. De bushalte is gebouwd op een hoog plateau dat precies in het verlengde ligt van het fietspad, met een steen/kleurverschil dat nauwelijks opviel. Ik kwam er aan, dacht dat ik (voor fietsers dus) een splitsing rechtdoor (over brug over ringvaart) en rechtsaf (naar R4) zag. Ik moest rechtdoor, dacht dus niet 'afslaan' en knal op een 15 of zo cm hoge boordsteen zonder schuine rand. Spaken voor en achter geknapt en een half uur bezig geweest om zoveel mogelijk recht te krijgen dat ik met verwijderde remblokken nog verder naar huis kon sukkelen.

Een tweede geval ook gehad maar aan de Deinsesteenweg, hebben ze vorig jaar ergens een oversteek met een stel verkeerslichten voor fietsers bijgezet, en het fietspad ten noorden daartoe een stuk verlegd. Maar de verlegging gebruikte een deel bestaand voetpad met rechte boordsteen en de eerste keer zag ik dat niet en bam erop.
Een week later hebben ze de reeks rechte boordstenen vervangen door schuine, dus kzal niet de enige zijn geweest toen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het hilarische is dat die bus blijkbaar ook weer zonder enige analyse naar efficiëntie om de 500 meter moet stoppen. Zelfs in New York doen ze dat niet bij wijze van spreken. Het doel moet zijn dat je een bepaalde standaard afspreekt van bvb een tot twee kilometer wandelen per openbaar vervoer punt. ,het doel moet niet zijn om elk punt iemand op te.pikken. Dat is gewoon vier keer te veel busstopplaatsen
En nog een voorbeeld in dezelfde contrei, in Drongen, waar Merendreesesteenweg overgaat in Boskeetstraat, en een druk kruispunt is met Gavergrachtstraat en Luchterenstraat, is er een eindpunt van een busroute met halte. De bus rijdt dat kruispunt op gaat rechts>onmiddelijk weer links via een "privé voor de Lijn middenbermdoorgang en dan terug.
Die bushalte net aan het hoekpunt Boskeet/Luchterenstr.
De bus heeft daar typerend weinig passagiers. Er zitten er meestal maar enkele op, in de weekends al helemaal geen. De chauffeurs zitten er vaak "tijd te spenderen" (allicht omdat ze anders voor hun tijdsschema komen). Ze liggen dan met hun voeten op hun stuur, of lopen rond hun bus een sigaretje te roken.
Nu, een bus is lang en die vult dus heel de ruimte tussen halte hokje en kruispunt, en ook breed, ie neemt een stuk rijbaan in. En er staat een huis op de hoek, dus geen zicht. Chauffeurs die uit Luchterenstraat komen slaan rechtsaf naar Gent en boem pal op die bus, kunnen niet passeren als er tegenliggers zijn, en kunnen ook niet blijven staan want versperren het kruispunt.
Daar heb ik nogal wat gezien de voorbije jaren.
Begin dit jaar was de maat voor veel chauffeurs blijkbaar vol (klachten, ongevallen?) en de Lijn maakte een ersatz halte wat verder nabij een winkel, en de bus parkeerde daar in 't grind. Echter duurde niet lang voor er mega putten in kwamen.
Paar maanden terug begonnen ze dan eindelijk dat stuk te asfalteren. Een uitwijkende halte zodat de bus niet meer in de weg staat van het verkeer. Een maand klooierij 1 richting over langere afstand dus lange intervallen, veel tijdsverlies. Tijdens die klooierij (lange rijen wachtende voertuigen) heeft een zwaarder voertuig (kamion of zo) klaarblijkelijk niet genoeg maneuvreerruimte gehad, want op een dag was de bushalte een ravage, het hok stond de helft verder en alles ervan uit de haak.
Intussen is de nieuwe halte afgewerkt, en de Lijn heeft dat bushokje vervangen... op de OUDE plek. Zo zot als een deur. Die enkele passagiers die je ziet moeten in de regen staan op de nieuwe plek (er is nooit een hokje geweest daar) of op de oude plek schuilen en dan de 80 of zo m naar de nieuwe spurten.

Nu, leg alles in bovenstaande eens samen. Er zijn daar nauwelijks nog passagiers, de chauffeurs hebben over heel die route blijkbaar ook niet fameus veel passagiers want ze raken tot een kwartier (zo lang heb ik bussen al zien staan) voor op schema, een hele kost om een deel wegdek te vervangen en te verbreden. En dat voor hoeveel kost een ticket nu? per passagier.
Dat kan gewoon niet rendabel zijn.
En vandaar die frats van me, dat bussen mobiele wegblokkades van de Commies zijn. Ik kom vaak in Gent, en daar zie ik in het centrum lange dubbelstel bussen honderden meters (oa Sint Michielshelling) hangen achter die "gratis" mini wandelbusjes van de Commies. Ridicuul zicht, enorm tijd en geldverspillend, en de fietsers ook al klooiend.

En dan zitten de Commies het centrum te blokkeren voor niet vergunden, alzo hun eigen wanstaltig verspillend vervoer monopolie gevend.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2019 om 17:18.
Erw is offline   Met citaat antwoorden