Los bericht bekijken
Oud 26 december 2014, 22:39   #61
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Vroeger deed men het zo: men kreeg 10 kinderen omdat men verwachtte dat er 5 vroegtijdig zouden sterven.
Nu krijgt men 2 kinderen waarvan men verwacht dat er 2 zullen blijven leven.
Dus de best-aangepaste bleven leven.
Het kind dat dood ging aan polio was blijkbaar de zwakkere.
Maar dit moet je niet per individu bekijken, maar bekijken naar de gehele populatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is oplappen? Precies of een mens een tweede hands auto is? Dus als ge iets oplapt omzeilt ge de natuurlijke selectie? Is dat dan 'on-natuurlijke' selectie?
Vergelijk het met ongeciviliseerde gebieden (midden in de rimboe of in de woestijn). Als daar een "couveuse kindje" geboren wordt, dan zal het vrij snel stoppen met ademen. Hier in het westen 'lappen we het op' door het met allerlei kunstgrepen te laten leven. Dus eventuele defecte genen die aanleiding gaven voor het "couveuse" gedeelte blijven in de genenpoel zitten.
Mijn jongere broertje is op die manier ook uit de genenpoel verdwenen. Het gen "je moet ademen als je naar buiten komt" was bij hem defect. Dus heeft hij zichzelf met een paar minuten na zijn geboorte uit de genenpoel verwijderd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Denkt u echt dat 'sterkere' genen beter zijn voor het genezen van infecties?
Zoals het er nu naar uitziet wel. Kijk naar de immuniteit voor AIDS en de pest.
Wie weet zijn alle Ebola-overlevenden goed voor een volgende ziekte in de volgende eeuw. (maar zoals gezegd, ook mijn glazen bol werkt niet goed genoeg om daar zekerheid over te kunnen geven)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als dat waar is wat u vertelt, waarom zijn er dan nog steeds siamese 2-lingen?
Omdat dat geen genetische afwijking is.
Ik had u toch iets slimmer verwacht.
Met van alle muisjes het staartje afhakken maak je geen nieuwe soort van staartloze muisjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat gij niet snapt is dat 'sterk ' een waardeoordeel is. De evolutietheorie is waardenvrij. Er wordt niet gesproken van de sterkste, de knapste, de mooiste of de snelste. Het is dus perfect mogelijk dat de 'zwakste' (in uw ogen) overleeft.
Jammer dit.
Je probeert jouw interpretatie in mijn schoenen te schuiven.

Tip:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat gij doet is 1 situatie van natuurlijke selectie uitkiezen, namelijk iemand die geboren wordt met een handicap, en dat als standaardvoorbeeld van natuurlijke selectie bombarderen. Maar er zijn een oneindig aantal mogelijkheden van selectie.
Klopt. Het is dan ook maar één voorbeeld waarbij de *natuurlijke* selectie niet meer werkt voor de mens.
Wij bemoeien ons er bewust mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge verwart het recht van de sterkste met the survival van de fittest.
Tja, dat jij 'sterkste' hier letterlijk neemt. wat zegt dat over jou?
Maar blijkbaar waren de genen van de pest-overlevers sterker tegen HIV dan de "sterkste" die dood gingen aan de pest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik vind dat erg, heel erg. Persoonlijk vind ik dat na 150 Darwinisme dat zo erg, dat ik vind dat mensen die die theorie nog altijd niet begrijpen, eigenlijk zwaar gestraft moeten worden.
Helemaal mee eens!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En ik bedoel een gevangenisstraf. Minstens 10 jaar.
Want soms kan men zo dom zijn dat het misdadig is.
Wat zijn de bezoek uren van jouw instelling? Kom ik eens langs met een taart met een vijl
En ik zou eens in de bibliotheek wat biologieboeken doorlezen.
En uiteraard:

__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden