Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2020, 14:32   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jep, en die komen over het algemeen niet verder dan het bedienen van een CNC veelasser in de grootindustrie. Gewoon programma laden, stukken positioneren in opspangereedschappen, en de CNC programmeur bellen als de maatvoering van een steekproefstuk niet klopt.
Misschien dat ze al een nieuwe beitelplaat kunnen steken, maar het wordt al tricky als ze de Renishaw willen gebruiken. (tool setter)

Ikzelf kan niet veel doen met een CNC machine, maar ik kan de opspangereedschappen wel uitlijnen en de 0 coördinaten in de G 52/54 zetten.

Maar da's niet hier of daar. Ik ben nog klassiek geschoold kwa machinewerk, 'k heb het alleen nooit gedaan als beroep.
En het is niet moeilijk, als je maar tijd genoeg neemt en elke stap goed overdenkt.

Zoals ik al geschreven heb, 'k ben gerust bereid er een hoop uren aan te besteden om Big F een goeie start te geven. Niks wat wat praktijk gericht knutselen en oefenen niet kan verbeteren.
Uw G52 nulpunt verkeerd pakken of vergeten te bevestigen in de sturing en dan bam, spindle naar de zak omdat ge volop in het werkstuk knalt. De hele hal heeft het dan gehoord. Lange leve verzekering machinebreuk

Ah glorieuze tijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden