Los bericht bekijken
Oud 1 november 2002, 10:45   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter De Wever
Inderdaad. Er zijn voldoende niet-financiële argumenten om te pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Na zeven of meer bladzijden replieken kwam ik er nog geen enkele tegen.........

En 't Zal bij Pieter De Wever niet anders zijn:

Citaat:
Maar zou het zelfs dan zo schandalig zijn om op te komen voor een onafhankelijk Vlaanderen (of een hereniging van de Nederlanden, waar ik persoonlijk voorstander van ben) indien dit enkel gebaseerd was op de enorme geldoverdrachten van Vlaanderen naar Wallonië?
Een echt schandaal is het inderdaad niet, maar geef het dan gewoon toe!
Om de poen is het me te doen!
D�*t alleen al, maakt reden genoeg uit, zo zeg je hieronder:
Citaat:
Dat alleen is inderdaad reden genoeg om deze onstaat op te doeken.
Citaat:
Noem het dan egoisme voor mijn part
Tuurlijk
Citaat:
(wat het niet is, gezien de vele andere argumenten), mij lijkt het eerder een kwestie van zich -terecht- niet willen onderwerpen aan deze georganiseerde diefstal.
En in Vlaanderen ga je niet bestolen worden?
Sinds de federalisering betaalde ik nog nooit zoveel taksen en belastingen en heffingen aan...... juist: de vlaamsche gemeenschap!

Citaat:
Wat betreft die vele andere argumenten: voorbeelden zijn er al genoeg gegeven.
Ik zal even de brillensite van HAns Anders moeten bezoeken, want op het eerste zicht zie ik er niet al te veel.

Citaat:
Toch nog even: het feit dat Vlamingen en Walen elkaar gewoon niet verstaan, letterlijk noch figuurlijk; het feit dat de belgische constructie enkel nadelen heeft voor Vlaanderen, en op lange termijn ook voor Wallonië (geen enkel land zal zich ontwikkelen als het financiëel zo afhankelijk is van een ander land); het democratisch probleem zoals aangegeven door Jonas, ...
De verstaanbaarheid is een loos nep-argument. Oplossingen genoeg voorhanden. Allebei tweetalig, of allebei Engels als tweede taal, en de problemen zijn, mits wat goodwill van de baan.
In het tweede deel van de quote zette ik een paar woorden in vetjes. Die tonen weerom feilloos aan waar het schoentje echt wringt, hoewel je met je openingszin weer een massa andere argumenten pro secessie in het vooruitzicht stelde.

Citaat:
Tenslotte is er ook de huidige feitelijke situatie waarbij Vlamingen en Walen elkaar (in het algemeen) niet vertrouwen. U mag dit toeschrijven aan de "verderfelijke" nationalisten (volgens mij is het een gevolg van het gedwongen samenleven in één staat), maar dat maakt dit feit niet minder waar. Dit wantrouwen is nu dus (los van wat de oorzaak ervan is) sowieso een probleem in dit land, en leidt zeker niet tot goed bestuur
Wantrouwen is niet echt een objectief meetbaar gegeven.
Een overdaad eraan noemen we xenofobie.
Mits aangepaste behandeling is dit perfect geneesbaar.
Ikzelf heb er geen last van, en het levert me een paar mooie vriendschappen met mijn waalse collegae op.
Dat is nu eens een niet-financieel argument.

Citaat:
Argumenten om deze staat te ontbinden zijn er genoeg
Toch lees ik er nooit maar één.

Zoals hieronder nogmaals:
Citaat:
(al was het dus inderdaad enkel maar een kwestie van "eigen geldbeugel eerst".)
Citaat:
Maar ik zou de vraag graag omkeren: weten mensen als Moi en Superstaaf eigenlijk wel argumenten pro belgië?
Tuurlijk: mijn geldzak
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden