Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2016, 11:18   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Cipers komen bleiten ten huize van Michel

Ik ben geen blauwsel, dus ik moet Michel me niet aantrekken.

Maar ik vind het toch een ongeoorloofd vakbonds- of drukkingsmiddel: het aanbellen aan de private woning.

Mocht ik van hem zijn, gezien ook ze beloven van terug te komen, ik zou een klacht indienen wegens stalking.

Cipiers bellen aan bij premier Michel
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160611_02334615



Citaat:
Een twintigtal Franstalige cipiers is vanmorgen afgezakt naar het huis van premier Charles Michel in de Waals-Brabantse gemeente Waver. Rond zes uur hebben ze aangebeld. De lokale politie geeft geen commentaar.

Volgens een vakbondsbron kwamen de cipiers rond 5.30 uur bij de premier aan. 'We hebben tot 6 uur gewacht en dan hebben we aangebeld. Zijn vrouw deed open. Ze zei dat hij er niet was', aldus een CSC-afgevaardigde.

Hij benadrukt dat het niet de bedoeling was om keet te schoppen, maar enkel om de premier te zien en hen hun eisen opnieuw over te maken. De cipiers zeggen dat ze het gevoel hebben dat er niet naar hen wordt geluisterd.

Het ging om zo'n twintig cipiers uit de gevangenis van Namen, aangesloten bij de Franstalige vakbonden CGSP en CSC, en een drietal collega's uit Lantin.

De politie in Waver noteerde de identiteitsgegevens van twee vakbondsverantwoordelijken. Rond 7.30 uur vertrokken de cipiers. Ze hebben beloofd terug te keren totdat Charles Michel bereid is hen te ontmoeten.

CGSP en CSC ondertekenden het protocolakkoord niet dat door andere vakbonden bereikt werd met minister van Justitie Koen Geens. De twee grote Franstalige bonden lanceerden een tegenvoorstel, maar de premier liet hen weten dat de onderhandelingen afgelopen zijn.

De staking wordt voortgezet in de gevangenissen van Lantin, Andenne, Namen, Bergen en Doornik, maar andere gevangenbewakers beslisten om het werk (gedeeltelijk) te hervatten. Zoals de cipiers in Dinant: zij gaan vanaf woensdag opnieuw aan de slag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden