Los bericht bekijken
Oud 9 december 2020, 11:42   #38
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Inflatie of niet, in de mens komt het universum tot zelf-bewustzijn.

“U en ik leven al vijftien miljard jaar, dat wil zeggen sedert het veronderstelde ontstaan van de wereld. De kiem van onze eigenschappen, onze vermogens zit in ons, in de kleinste onderdelen van de atomen waaruit ons lichaam is opgebouwd. Miljarden jaren zijn daar al kennis, ervaringen en vormkrachten in samengebracht. Vanuit die essentie kunnen steeds weer nieuwe mensen met hun vermogens ontstaan en worden verrijkt. 'Dus', zegt Charon, 'zitten in mij elementen die al miljarden jaren meegemaakt hebben.' Hij noemt deze elementen eonen.”

https://www.geestkunde.net/uittrekse...15miljard.html

Noot: universal (Engels) staat voor You & I Vers All.
Mooi
Maar waarom dan 15 miljard jaar en niet oneindig in andere vormen? Zoals een herhalend patroon dat steeds complexer tot uiting komt maar steeds tot zijn/haar originele vorm keert? Ook dat is te simuleren.

Waar de wetenschap op een oerknal uitkwam, een explosie van helium en waterstof, lijkt me meer op een idee om toch maar ergens te kunnen beginnen. Er hoeft helemaal geen explosie geweest te zijn waar door chaos orde kwam om een uitdijend universum te verklaren.
Volgens mij maken ze ons wat wijs.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden