Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2022, 15:12   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zie wel vaker lijstjes voorbijkomen waaruit blijkt dat meer en meer consumenten een elektrische auto overwegen maar ik stel me daar toch altijd vragen bij.

Toch zeker als we gaan kijken naar 'waarom' een consument een elektrische auto overweegt. Want van alle mensen die ik ken en die een EV of een plug-in hybride rijden is er geen enkele die dat uit milieuoverwegingen doet.

Het is een beetje zoals bij iemand die geen aardbeien lust een pistool tegen de slaap zetten en vragen of hij aardbeien lust. De kans is groot dat hij ja zegt.

M.a.w. de consument wordt ei-zo-na gedwongen om voor elektrisch te kiezen.
Toch zeker al degenen waarbij het om een bedrijfswagen gaat.
En de rest hoort ook alle onheilsvoorspellingen afkomen en vindt het, alhoewel hij een ICE verkiest, toch misschien maar best om voor een EV te kiezen.

En daar zijn verschillende redenen voor:
-Wat gebeurt er binnen een aantal jaren als ik mijn benzine-wagen wil verkopen? Ga ik die aan de spreekwoordelijke straatstenen nog kwijt kunnen?
-Hoe gaat de wereld me aankijken als ik nu nog een benzine, laat staan dieselwagen koop?
-Met welke taksen en kosten gaat de overheid me in de toekomst nog straffen omdat ik met een ICE rijdt?
-In welke steden of op welke wegen ben ik binnen een paar jaar nog welkom met mijn ICE?

Kortom: allemaal redenen die vergeleken kunnen worden met het pistool tegen de slaap.

En daarom heb ik last met lijstjes die aan moeten tonen dat consumenten een EV 'willen' kopen. Men laat uitschijnen dat de meeste niet liever zouden willen dan een EV, terwijl het eigenlijk zo is dat de meeste mensen nagenoeg 'gedwongen' worden een EV te kopen.

Als in Noord Korea 95% van de mensen zegt dat hun Grote Leider een ideale beleidsman is, is dat ook niet omdat dat de waarheid is eh?
Vandaar dat ik schreef: "Laat Diesels met gelijke wapens strijden".
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden