Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2022, 15:28   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ken er een tiental. Toch is bij geen enkele 'het milieu' de belangrijkste motivering.
Tien maar?
Citaat:
Trouwens: waarom zouden mensen die ik ken volgens jou niet de waarheid zeggen en mensen die aan jou enquete meedoen wel?
De kans is alvast veel groter in een jaarlijkse -nationale- enquête (die was er ook al in 2020), bovendien 170 maal meer mensen dan "jouw tien".

Citaat:
Da's wel een heel simpele manier om uw gelijk te halen eh?
1 meter voor een leeg doel de bal erin trappen.

Je hebt dus geen "enquête" gevonden die deze jaarlijkse -nationale- enquête in twijfel trekt?

Citaat:
Volgens mij zeggen die niet de waarheid.
Da's wel een heel simpele manier om uw ongelijk niet hoeven toe te geven?
37% was toch verrassend veel hé, 2e kwam de rekenaar met 33%. Zo moeilijk om toe te geven? Wat win je daarmee?

Citaat:
37% De milieubewuste , en nee dat is niet 3% maar 37%.
33% De rekenaar
14% De koploper
12% De comfortabele
4% Anders
Citaat:
Beetje serieus blijven eh?
De ICE-rijder wordt nu al langs alle kanten 'gepest' en de consument houdt er echt wel rekening mee dat dat in de toekomst vast niet gaat beteren.
Het gaat zeker niet beteren voor de ICE-rijder. De vraag is gaat die dat erg vinden? Nee aangezien die binnen dit en 10 jaar zijn ICE vervangen heeft door een BEV.

Citaat:
En dus houdt hij er rekening mee dat hij in de toekomst niet meer het bedrag voor zijn ICE gaat krijgen als wat de laatste jaren gebruikelijk was.
Dat kan zeker, maar het hangt ook van de wagen af.

Citaat:
Tuurlijk ga je je ICE nog kunnen verkopen. Alles kan verkocht worden. Zelfs een vat stront. Maar de prijs die je er voor krijgt speelt wel degelijk een rol.
Uiteraard, zoals ik al zei hangt het van de wagen af.
En voor een versleten ICE krijg je nu eenmaal niets. Tenzij die zeldzaamheidswaarde heeft.

Citaat:
Het is wat ik zei. De mensen die ik ken kopen een EV uit financiele overwegingen, niet uit milieu-overwegingen. Is dat zo moeilijk te snappen?
Ik snap dat wel. Maar dan snap je ook dat een nationaal onderzoek uw perceptie gewoon 100% omdraait.
Nog eens:
37% De milieubewuste
33% De rekenaar
14% De koploper
12% De comfortabele
4% Anders

Citaat:
Echt nog nooit gehoord van groepsdruk, nee?
Al van gehoord wel, maar ik veeg daar bij de aankoop van een eigen wagen vierkantig mijn voeten aan.

Citaat:
En trouwens: diesel euro 6d-full, dat betekent gewoon dat enkel een splinternieuwe dieselwagen nog toegang krijgt.
En jij betwist dat de consument 'gedwongen' wordt?
Nu ook niet overdrijven (dat helpt echt niet), sinds zomer 2018 waren de eerste merken (Mercedes, Alpina) met full 6d op de markt (bron ADAC), sinds 31 augustus 2019 waren ze quasi al verplicht voor elke constructeur. Bron: https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#PKW

Dus die euro 6 d-full zijn deze zomer pakweg 3 jaar oud, jij noemt dat splinternieuw? Al zeker te vinden als occasie.

Maar het kan zijn dat de Euro 6d-Temp - sinds 2017 op de markt- ook nog in 2030 in alle LEZ mogen, de uitzondering bevestigt de regel.
Die zijn dan 13 jaar oud in 2030.
En aangezien "men wslk enkel een diesel kocht" wanneer men minstens 30.000 km/jaar rijdt hebben die dus minstens 390.000 km. (dat omslagpunt werd toen breed in de media gesmeerd, zelfs 35.000 km per jaar, want de accijnzen van diesel en benzine worden gelijk gezet)

Een euro 6-temp van 11 jaar minstens 330.000 km. Hoog tijd voor vervanging, niet?

Citaat:
Kijk naar de geschiedenis: het is altijd hetzelfde liedje. En dat gaat nu weer gebeuren hoor. Daar durf ik mijn glazen bol best voor bovenhalen.
- Men jaagt de consument en masse richting EV's door alle andere opties kapot te belasten en te demoniseren.
Dus ze hebben de benzines vanaf pakweg 1970 "kapot" belast tov de diesels?
Benzines verbruikten toen pakweg 30% meer, en toch was de benzine (door hogere acccijnzen, dus dure brandstof) altijd veel duurder dan de diesel?

Citaat:
- Van het ogenblik dat iedereen een EV heeft gaat men die kapot belasten. ("We verbruiken te veel stroom!" "Het stroomnet kan dit niet aan!"...)
Overdrijven helpt echt niets. Zelfs Noorwegen heeft vandaag maar 17% BEV aandeel aan zijn wagenpark. Alhoewel 7 van de 10 nieuw ingeschreven wagens BEV zijn. Dat gaat dus maar heel langzaam. Ondanks decennia "kapot belasten" van de benzinewagen en zelfs ecopremies voor vele diesels te geven had het BE-wagenpark 62% dieselaandeel op zijn toppunt, vandaag gedaalt naar 44% (ook dankzij dieselgate)

Citaat:
Van het ogenblik dat iedereen een EV heeft:
ga jij en zeker ik niet meer meemaken.

Citaat:
Zo werkt dat nu eenmaal en als je dat nog niet doorhebt wens ik je nog enige jaren ervaring, dan komt dat besef wel.
Aan mijn ervaring zal het niet liggen.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2022 om 15:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden