Discussie: VN migratiepact
Los bericht bekijken
Oud 10 december 2018, 21:52   #407
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uhh, ja? Gaat u nu zeggen dat migratie niet weegt op de arbeidsmarkt, binnen onderwijs, woningmarkt, en sociale zekerheid en gezondheidszorg?
lijkt het u niet logisch dat klassen vol kinderen die de taal te weinig beheersen, amper onderwijs hebben gezien, daar ook op wegen?
Allemaal heel logisch, maar niet onderbouwd door bronnen, feiten of studies. Daar baseer ik geen beleid op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ook omdat thuis niemand is die hen kan ondersteunen? kijk eens wie er in sociale woningen zitten? Wie oververtegenwoordigd is in schooluitval, gevangenissen en kansarmoede in het algemeen?
Maar u zegt" niets mis mee om die toch massaal een toekomst te beloven.
Wilt u nu zeggen dat u geen enkele tegenstander van dat pact ergens in de media heeft gehoord, alle argumenten u vreemd zijn?
Ik heb toch helemaal niet gezegd dat we die mensen massaal een toekomst moeten beloven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U moet beter lezen. Ik stelde niet dat lage pensioenen een gevolg zijn van migratie, wel dat we beter eerst zorgen voor wie hier nu al geen menswaardig bestaan heeft, waaronder veel bejaarden.
In het algemeen verlies van afbouw sociale zekerheid hangt echter wel samen met migratie.
Omdat die mensen oververtegenwoordigd zijn in groepen die afhangen van de sociale zekerheid, om mee te kunnen draaien.
Denk maar aan verhoogd kindergeld, omniostatuut, studiebeurzen, sociale woningen, kortingen op het openbaar vervoer, uitkeringen, kosten gezondheidszorg en integratie.
Waarom moet dat een of of verhaal zijn? Er is genoeg geld om voor de pensioenen te zorgen en om opvang te bekostigen voor mensen die het nodig hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Van mij mag dit, want we kunnen best mensen kansen bieden maar nog veel meer mensen, denk ik niet. En we mogen strenger zijn tegenover wie in de kansarmoede wil blijven hangen.
En het pact verandert hier niets aan. Dus wat is uw punt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan uw " prijskaartje"... hangt West Europa als christus aan het kruis?
Moet ik er voor zorgen dat niemand verleidt wordt door de belofte van rijkdom, hoe dan ook? Al in Afrika geweest en dan niet als doorsnee toerist?
Geen idee hoe dit relevant is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bij mijn weten, ondanks mijn onkunde in recht, hebben economische migranten geen recht op verblijf, buiten landen waar bepaalde akkoorden mee zijn.
Wat zie ik bij die boten? Hier en daar mogelijk een vluchteling maar voornamelijk economische migranten. Die weten zelf ook dat ze nergens staan en vragen zelfs geen asiel aan ,hier zijn en geld bij mekaar krijgen was het doel.
Het pact geeft dan ook geen rechten (aan irreguliere migranten) die ze nu ook al niet hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vluchtelingen ( opnieuw mijn excuses voor mijn gebrekkige kennis ) vallen onder de conventie van Geneve dus voor hen is dat pact niet nodig. Wel voor de vele " irreguliere " migranten, toch?
Het pact is uiteraard ook van toepassing op vluchtelingen. Ze hebben het evenzeer 'nodig' als irreguliere migranten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor dit creatieve woord noemden we hen illegalen. Mag de media dit nog zegen of " dragen ze dan bij tot negatieve beeldvorming over groepen" en raken ze hun subsidie kwijt? Die passage werd in de kranten gepubliceerd dus met" staat er niet in" komt u niet weg.
Ja de media mogen dit nog vermelden. Het pact verandert er niets aan.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er stond in " wie bijdraagt aan islamfobie enz" .. kan de subsidie kwijt raken.
Die tekst werd gepubliceerd, weer fake news?
Neen, dat staat of stond er niet in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kan jij mij even inlichten over de zin/reden/nut van een "niet-bindend pact" ?

Is dat zoiets als een niet-bindende wet ? Of zoals een niet-bindend contract ?
Zoals u ongetwijfeld weet is het niet ongebruikelijk om op internationaal niveau niet bindende 'memoranda of understanding' te sluiten. Evenmin is het ongebruikelijk dat internationale en nationale autoriteiten soft law aannemen: aanbevelingen, richtlijnen, complain or explain notes, etc.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden