Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2019, 22:58   #221
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat heeft daar niks mee te maken. Het is verboden om 120 km / uur te rijden op de snelweg. Dat is onafhankelijk van de stand van uw voet.
Ok.. maar ik moet toch om meer dan 120 km/u te rijden, de stand van mijn voet veranderen? Hoe kan dat er onafhankelijk van zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De logica van de analogie is hier helemaal zoek.
Hahaha! Mijn logica is fout? Nu dacht ik toch dat uw logica fout was! what was I thinking!

Dus als ik rook in een restaurant en een boete krijg (en ook de uitbater trouwens), dan is dat niet omdat er een rookverbod is, maar omdat er een restaurant verbod is?
Leg dat nog eens uit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Voor het bezitten van voldoende shit om zodanig veel van te gebruiken als iemand die 20 bakken bier bezit, zal dat wel niet moeilijk te vinden zijn. Uw analogie is weeral verkeerd.

Uw analogie zou zin hebben moest ge vragen: "geef eens een voorbeeld van iemand die enorm veel shit bij hem thuis had, en daar maar zat te blowen". Of "geef eens een voorbeeld van iemand die shit kocht om te blowen bij hem thuis en daar nadien ambras mee had".

Want gij komt hier af met een ONDERGRENS terwijl de discussie gaat over een BOVENGRENS. Ja, er is een bovengrens aan wat ge "legaal" kunt kopen in de supermarkt qua cannabis, en wat ge legaal kunt gebruiken bij U thuis. Ge hebt het zelf gezegd: 3 gram. En ik ben zelfs niet zeker dat als ge 3 gram koopt en dat openbaar laat zien, dat ge geen ambras hebt.

Maar mijn punt is dat ge perfect legaal, in open daglicht, een paar bakken bier in uw auto moogt laden bij de supermarkt, die bakken bier opstapelen bij U thuis, zelfs al zijn het er 20 of 30 en U dan te pletter zuipen in uw salon.

Gij kunt niet zoveel cannabis in huis halen als het equivalent van 30 bakken bier, laat staan die openlijk op straat kopen.

Gij kunt zelfs gemakkelijk 50 flessen wiskey in uw kelder leggen, en daar gaat gij geen enkel probleem mee hebben op legaal vlak. Probeer eens het equivalent aan cannabis in uw kelder te leggen en daar geen potentiele ambras mee te hebben.

Maar ik ken niet genoeg van de specifieke zaken, om U namen kunnen te citeren.
Ik lees dat allemaal niet. Ik lees de eerste zin, en als ge begint te kronkelen stop ik met lezen.

het is heel simpel. Uw stelling was: ge kunt zoveel drinken als ge wilt thuis in uw zetel, maar niet cannabis roken zoveel ge wilt thuis in uw zetel, WANT illegaal.

Wel, toon mij 1 geval van een man die thuis zichzelf stoned blowde in zijn living, en beboet of gearresteerd werd, terwijl hij dat deed.

In deze draad is er trouwens een forummer die getuigde dat hij dat geregeld thuis doet, zonder problemen.

Eén voorbeeld! IK WACHT!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden