Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2015, 21:33   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik wil Google niet gebruiken.
En toch, zie ik mijn browser gestuurd door pagina code op veel sites ermee (mijn) gegevens uitwisselen.
Maw, jij wil een site gebruiken die zelf google gebruikt.
Je kan adblock gebruiken als je wil. Je kan je proxy zo configureren dat google links niet doorgelaten worden. Je kan Tor gebruiken als je wil.

Met andere woorden, als je echt wil, kan je met een beetje moeite, niet te veel, van google af geraken. Dat heeft nadelen: je kan al die leuke dingen die Google je aanbiedt, dan niet meer gebruiken ook niet.


Citaat:
Waar ziet u uw vrije keuze?
Google is net bezig als Staat: de andere keuzes de nek omwringen, om dan te gaan dicteren.
Niet overdrijven. Niemand dwingt U van google te gebruiken. Niemand dwingt U van sites te bezoeken waar google ads draaien. Niemand dwingt U zelfs maar van op het internet te gaan. Dat is helemaal anders bij een staat. Die kan U fisiek dwingen.

Waar jij blijkbaar problemen mee hebt, is dat vele mensen zonder blozen de prijs aan Google willen betalen van hun privacy, om de snoepjes van Google mogen te hebben.

Citaat:
Vrije marktwerking zorgt voor kopers en verkopers die tevreden zijn.
Ik wil niet betalen voor Google.
Ik wil Google niet gebruiken.
Dat laatste is lastig.
Net zoals Staat.
Op het internet van allerlei gratis dingen profiteren en google vermijden, is LASTIG, zoals je zegt. De staat vermijden is niet alleen lastig, je zal fysiek gedwongen worden.

Citaat:
Google past zich niet aan aan de markt.
Google poogt de markt aan te passen.
Zoals elke marktspeler he. De markt aanpassen is een manier om in de markt te spelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden