Los bericht bekijken
Oud 12 april 2019, 10:59   #811
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik heb recent nog in de waan geleefd dat een Vlaamse dominantie binnen het Belgische staatsverband ook een mogelijkheid was. Ik denk hierbij vooral aan evenredige politieke vertegenwoordiging tussen Vlamingen en Franstaligen, de afschaffing van blokkeringsmechanismen, de ontbinding van Brussel als "Gewest" ...

Maar de waarheid is dat België dit scenario gewoon niet aankan, aangezien het fundamenteel botst met haar grondbeginselen. De Francophonie zal -vanwege racistische motieven - nooit l'état belgo-flamand aanvaarden.

Het zwakke links-georiënteerde Wallonië zou hierbij ook volledig onderworpen worden aan de wil van het centrum-rechtse geurbaniseerde Vlaanderen. Minder dan 4 miljoen Franstaligen zouden logischerwijze totaal in de schaduw staan van ca. 6,3 miljoen Vlamingen. Ziehier de werking van Belgiek, zolang de Vlaamse meerderheid maar niet de baas kan spelen ...

Ik had het nochtans wel leuk gevonden; Vlamingen die zich binnen België assertief opstellen. De Franstaligen hadden een oogje op Linkebeek op Kraainem? Een goed antwoord hierop was eigenlijk een discussie wensen te starten over Vloesberg (Flobecq), Elzele (Elzelles), Geldenaken (Jodoigne), Bevekom (Beauvechain)... Op die manier kon je ook de Franstalige Brusselaars en Walen tegen mekaar uitspelen.

Mei 2019 wordt hoedanook interessant, gezien Wallonië nog meer zal opschuiven naar radicaal-links. Er zit weer een totale patstelling aan te komen, zeker als de N-VA hier 'incontournable' is.

Het lijkt me wel het beste om Wallonië buitenspel te zetten wanneer een Vlaams-Nederlandse Unie op de tafel komt. Ik zie ze niet als onderdeel van de Nederlandse stam.
Het wordt gewoon hoog tijd dat de Nederlanders het stuk vaderland dat hen in 1830 ontfutseld werd, terug eisen.

De Walen en de Luxemburgers kunnen desgewenst een statuut krijgen zoals de Friezen (en binnenkort misschien zelfs de Limburgers en de (West-)Vlamingen) er een hebben.

In de herenigde Nederlanden zou een ruimtelijke ordening en een bestuurlijke organisatie kunnen worden doorgevoerd zoals die in het Noorden al bestaat.
Ook het wegen- en fietspaden-net zou aan 'noordelijke normen' kunnen worden aangepast, samen met de rivieren en kanalen.

Het koningshuis moet wel weg: échte Nederlanders hebben recht op een republiek.

Maxima kan, als ze dat zélf wil, voor mijn part 'president voor het leven' spelen.

De rollende 'r', de zachte 'g' en de woorden 'leute' en 'goesting' dienen grondwettelijk te worden beschermd.

De luchthavens van Zaventem en Charleroi kunnen fusioneren tot "Schiphol South".


En Zo Voort...
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 12 april 2019 om 11:01.
djimi is offline   Met citaat antwoorden