Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2018, 18:57   #224
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Vandaag een volgend geval.
Vrouwenlaarzen, hoge hals, Made in Italy.
Lagen aan het eind van een rommelmarkt in een doos "Gratis".
Dat wijst op niet verkocht geraakt, en weinig hoop op (2daagse rommelmarkt, morgen ook)
Vanbuiten gezien, zool, hak, bekleding, nauwelijks slijtage te bespeuren, alsof quasi ongedragen. Kwalitatief leder, harde en taaie slijtzool, en dito hakplaatjes - geen enkele verklaring voor dat "Gratis" te merken.
Vanbinnen, echter wel.
De binnenkant was zo een intussen klassieker geworden Made in Italy: op de binnenkant van het buitenleder eerst een soort poeder gespoten om op valselijke wijze dikte te suggereren, met daarbovenop een gespoten velletje pvc of polyurethaan.
Dat poeder hecht amper op het leder, en dat velletje hecht amper op het poeder. Resultaat is afbladderen - zodra de oppervlaktespanning van het velletje wordt verstoord door een krasje, valt de brol uit elkaar.
Quasi heel de binnenbekleding zo, niet enkel een rand, bijgevolg hoe spijtig ook, zelfs met de beste wil onherstelbaar. En daarboven nog geen rits, dus een eventuele wanhoopspoging om het brol af te schrapen waar bereikbaar en te vervangen door textiel of leder, volstaat niet om nog te redden.
De eigenares had duidelijk pogingen gedaan om ze nog op te lappen: de achterkant van de binnenzool (zo ongeveer een halve voetlengte) moet losgekomen zijn (of ook van die spuitbrol) en ze had inlegzolen gelegd. Maar met hoge hakken schuiven die naar voren. En overal waar de binnenbekleding nog bereikbaar was en de brol losgebladderd was, er transparante plakband over gedaan. Een komisch en tegelijk ook triest zicht.
Dit toont aan: degenen in deze draad die beweren dat brol nog acceptabel is omdat sommige kopers toch vaak andere / nieuwe schoenen kopen, zijn aan het zwanzen. De eigenares/koopster, kan bij het kopen enkel in het ongewisse geweest zijn over het brolgehalte - misleid geweest zijn. En ze hebben meer dan 100 euro gekost. Amper kunnen dragen wegens geklo*t door dat losbladderen (de vuiligheid plakt overal rond) en de binnenzool achterkant die schuift.
Spijtig genoeg, om de fabrikant te achterhalen, heb ik de inlegzolen niet opgemerkt / eruitgenomen toen ik ze meenam, ik ontdekte ze pas thuis, en daar de originele binnenzooldelen, gewoonlijk met de fabrikant naam erop, weg waren, weet ik die dus niet, en in geval nog niet present, ontsnapt die aan mijn zwart lijstje.

Het toont tevens aan, dat een hoge prijs, en zichtbare kwalitatieve materialen, brol niet uitsluiten. En bij nieuwe laarzen in de winkel, zelfs niet te achterhalen, je zou wel krassen moeten beginnen maken om het te weten.
En zo heeft dat mens 100+ euro verloren, zoveel uren gewerkt voor niks, door die rotte producent die zonodig ergens 5 of 10 euro wilde uitsparen om een prijs onder die van concurrentie te krijgen en zo wèl kopers te lokken. Een schande.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 juni 2018 om 18:59.
Erw is offline   Met citaat antwoorden