Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2020, 10:16   #244
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is wat men dat begrip bedoelt wat het eigen leven leiden betreft

Wat niet wilt zeggen dat het in die idealistische vorm steeds wordt geïmplementeerd in de wetgeving
Zoals juist eerder gezegd bestaat dat niet als juridisch begrip en vloeit dat voort uit de idee van dat grondrecht, de wettelijke bepalingen en grenzen inzake vrijheid

Uiteraard..want ik zie je al van ver afkomen :
enkel en alleen wat betrekking heeft tot uw eigen leven


Dat zou er dus bij horen zolang ge daar andere niet mee belast


oepsie ... ge zijt weer aan 't afwijken se

Dit zijn duidelijk zaken die in andermans vaarwater komen


Ge weet dat een trickie one is

Daar zit wettelijk een beperking op van oudheids en blijft onderwerp van eeuwige discussie die in se berusten op volgende argumenten:

Voorstanders zullen zeggen dat het kan net omwille van dat principe
Ook als ge foetus beschouwd als mens dan zou je nog het recht hebben dat te laten verwijderen.

Tegenstanders zullen aankaarten dat het niet kan net omwille dat ge over een ander mens zijn/haar leven beslist

De abortusdiscussies zijn een mooi voorbeeld van een afweging


en dan terug even over wat het ging
Als een vrouw beslist van _ik zeg zomaar wat_ dat haar schaamlippen moeten dichtgenaaid worden.
In wiens vaarwater komt het resultaat van de uitvoering dan precies ?
Dat is nu echt een absurde vraag. Omdat wanneer een vrouw dit zelf doet, dit een verregaande vorm van zelfverminking is met medische gevolgen, en wanneer ze " hulp" kreeg, dit een strafbare handeling is.
Daarom kon jij ook geen situatie schetsen waarin een vrouw er voor zou kiezen om dit te doen, te willen, behalve dan één bijzonder extreem SM geval.
Wat we wel weten is dat dicht naaien van schaamlippen onder dwang gebeurt bij jonge meisjes en vrouwen binnen door mannen gedomineerde culturen.
Dat probleem lijkt me veel belangrijker dan uw gebakken lucht, waarin u blijft denken dat dergelijke handelingen onder " zelfbeschikkingsrecht" zouden moeten vallen.

Wanneer morgen uw buurman zijn penis er af hakt, denkt u dan ook" nou ja, had hij zin in"? of beseft u dat uw buurman dan blijkbaar toch een probleem had?
alice is offline   Met citaat antwoorden