Discussie: Met of zonder CAP?
Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 00:09   #28
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
de vele delegees die nu meewerken met het initiatief.

Trouwens, vanaf het begin is gezegd dat deze verkiezing geen doel op zich is en dat men gewoon meedoet om de naam bekender te maken. Wij willen met CAP vooral tussenkomen in de periode van strijd in de herfst, na de vorming van de volgende regering die harde neoliberale maatregelen zal nemen. Het doel om echt wat te presteren is pas voor de volgende regionale verkiezingen.
Twee vragen:
Veel delegees die meewerken???? Wat is veel? 5/10/100 .... Mijn inschatting: buiten de LSP maximum, ik wik en weeg mijn woorden: 20


Je volgende statement is echt helemaal nieuw voor mij. Voor Jef was het in elk geval de bedoeling een nieuwe formatie op te zetten die vanaf nu stemmen zou terugwinnen van het Vlaams Belang. Vanuit zijn vaststelling dat de SPa zijn invloed onder de arbeiders verliest door haar liberaal beleid, was zijn intentie: een nieuwe partij of beweging die het Vlaams belang kan counteren en wel direct. Zo heeft Jef het me 5 maanden geleden vertelt. Toen zei hij dat er op 1 mei 800 militanten de oproep van CAP verspreid hadden op 1 meimanifestaties van de SPa en PS . Achthonderd.! Daarvan schiet nu in elk geval nog maar 200 man van over.
Ik word echt niet goed van dit spelletje linkse blufpoker. En ik ben dus wel links, maar dan wel kritisch. Niet tav Chavez en fidel, dat is al te gemakkelijk, maar tav de kameraden dichterbij huis die gemakkelijke overwinningen verkondigen.
__________________

vavli is offline