Los bericht bekijken
Oud 25 april 2008, 20:20   #42
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Effkens serieus blijven. We zijn nu met 6.5 miljard mensen en voor 2050 worden er 10 miljard verwacht. Men kan verwachten dat bij dan de welvaart wereldwijd zal gestegen zijn zodat iedereen in de wereld ongeveer op hetzelfde niveau zal zijn. MAW dat ieder van de 10 000 000 000 mensen (optimische schatting) eenzelfde hoeveelheid energie zal verbruiken als wij hier nu doen.
Hoeveel windmolens/zonnepanelen enz. zullen hiervoor nodig zijn? Hoeveel zal dat kosten? Ik bedoel niet alleen de aankoop maar ook het onderhoud ervan en dat schat ik op elke tien jaar evenveel als de aankoop. Denk eraan: generatoren zijn uit metaal gemaakt en metaal roest. Des te meer in zout water.
Het is vrijdagavond en ik heb geen goesting om het uit te rekenen. Maar die wil die kan.

Natuurlijk is dit een heel pessimistische voorspelling. Er zullen nog andere factoren meespelen. Zoals schaarste van de fossiele brandstoffen, global warming/cooling met hongersnood en oorlogen ten gevolge zodat we in 2050 misschien maar met 1 miljard zullen overblijven. Dan is er natuurlijk geen probleem meer.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden