Discussie: De Adel
Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2009, 12:01   #21
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Arouet: Iemand zou Codfried toch echt eens moeten vertellen dat elk schilderij waarop hij een zwarte ziet ook een zeer donkere achtergrond heeft. De schilderijen die hij "gewit noemt" hebben daarentegen een normale achtergrond. Ik neem aan dat die mensen werden geschilderd op een normale achtergrond en niet op een zwart-grijze die meestal terugkomt op zijn "zwarte portretten".


[Een zwarte Voltaire met een zwarte achtergrond]



[Een gewitte Voltaire met een witte achtergrond]


Iemand zou aan Arouet moeten uitleggen dat de wetenschappelijke theorie blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) gebaseerd is op persoonsbeschrijvingen die melding maken van de zwarte of bruine huidkleur van elite personen: very dark, swarthy, black as chimney, chimney sweeper, basané. Vervolgens treft men portretten, meest gravures die deze personen als witten tonen, wat problematisch is. Maar men treft ook gravures die een donkere arcering tonen, wat opgevat moet worden als een donkere huid. De donkere huid stond voor suprematie: blauw bloed.

Ik kan het niet simpeler uitleggen.

Overigens adviseer ik alle fans van mijn theorie om hun favoriete afbeeldingen en teksten te downloaden en te verspreiden want ik wordt hier met harde hand weggewerkt. Dat is geen probleem want er zijn nog duizenden andere forums die ik wil aandoen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 oktober 2009 om 12:05.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden