Los bericht bekijken
Oud 29 september 2003, 11:55   #10
Makkie
Lokaal Raadslid
 
Makkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 335
Standaard

Ondertussen weet ik iets meer over wat er gebeurde. Het gaat inderdaad om een studie voor de VZW Soma en inderdaad wellicht had er een openbare aanbesteding moeten zijn, maar dit was niet zo duidelijk.
Dat openbare besturen zoiets moeten doen, is klaar, maar of dat ook voor die VZW geldt... waarschijnlijk wel, maar dat zal het onderzoek uitwijzen.
Schepen Pairon valt echter weinig te verwijten. Hij zit niet in de raad van bestuur van die vzw én noch Agalev, noch hijzelf zijn er beter van geworden. Er wordt wel gefluisterd dat iemand uit de blauwe familie er zijn campagne mee gevoerd heeft...

Antoon
Citaat:
Los van het feit of er een aantal zaken zijn bewezen of niet, en los van het feit of de Visa-kaarten verhalen echte corruptie betekenen of niet, het lijkt er toch op dat Agalev de enige partij is die zich niets aantrekt van de misbruik die door haar twee schepenen is gemaakt. En dat steekt de bevolking tegen, zeker van een partij die net moreel 'zuiverder' wilt overkomen.
Het mag misschien zo lijken dat Agalev geen conclusies heeft getrokken. Het tegendeel is waar. Ik heb zaterdag met heel wat mensen van Agalev gesproken in Antwerpen en ze zijn er zich wel degelijk van bewust dat er foutjes zijn gebeurd, die hen, inderdaad omwille van hun streven naar zuiverheid, erg worden aangerekend.

Je zal wel merken in de nabije toekomst dat de mensen van Agalev het anders gaan aanpakken. De discussie over Pairon en Pauwels is ook nog niet helemaal achter de rug, al denk ik dat het nutteloos is hen te vervangen. Het zijn niet de mensen, wel de praktijken, de manier van doen, die moeten wijzigen. En ik heb er het volste vertrouwen in dat dat zal gebeuren. Meer nog, dat dat nu al gebeurt.
De andere partijen hebben uiteindelijk voor de gemakkelijke weg gekozen, net zoals de SPa in het dossier van Temsamani. Weg ermee!
Maar eigenlijk blijven hun zeden dezelfde. Dat zien de mensen niet, want er werd hen een rad voor de ogen gedraaid.
Het is zoals het Blok dat al heel wat ex-VMO'ers en andere neonazi's buitengegooid heeft, maar ondertussen wel dezelfde verborgen agenda blijft houden.

Als je meer eerlijkheid in de politiek wil, bemoei je er dan zelf mee en laat je niet besmetten door de oude krokodillen.
__________________
I'm green and I'm proud. I say it clear, I say it loud.
Makkie is offline