Los bericht bekijken
Oud 27 april 2019, 11:24   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je bent een blinde mol.

Het Westen en Oost-Azië hebben er meer dan 2000 jaar over gedaan om technisch, sociaal en economische op het huidige punt te geraken.
De laatste stap is enkele mogelijk geweest door meer dan 70 jaar vrede en de langdurige dreiging van een nieuwe grote alles vernietigende oorlog.
Een andere belangrijke factor is dat men politiek enorm goed heeft samengewerkt en dat er geen alleenheersers waren.
Daarnaast waren er geen mogelijkheden voor bedrijven om langdurig de vrije hand te hebben in roofeconomie via omkoping.
Daar de politieke veranwtoordelijken regelmatig veranderden en deze uit meerdere partijen en bevolkingsgroepen kwamen.

Je hebt het trouwens steeds over Afrika, terwijl de meeste asielzoekers uit de Arabische wereld komen.
En de toestand in Zuid en centraal Amerika niet beter is dan die in Afrika.
Weerom door dezelfde oorzaak. Oorlogen, rellen, dictators en langdurige vrije hand via omkoping voor de grote bedrijven.
Ik heb het over Afrika omdat ik dat continent het beste ken. De Arabische wereld ben ik ook geweest maar wat ontwikkeling betreft staan die een pak verder dan Zwart-Afrika.
tomm is offline   Met citaat antwoorden