Los bericht bekijken
Oud 11 september 2008, 15:35   #112
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Wat ik zie is dat van alle kanten nogmaals de breuk van het kartel wordt aangekondigd. N-VA is een partij die cd&v gijzelt. enzovoort enzoverder.

Bij de vorming van de huidige Vlaamse Regering is een aantal Vlaamse eisen in het regeerakkoord geschreven. De meerderheidspartijen (waarvan een deel ook in de federale regering zat) hebben dit mee onderschreven. Die partijen die toen in de federale regering zaten hebben alles voor zich uitgeschoven. Vandaag verklaren ze dat ze nog steeds dit akkoord steunen. In de praktijk doen ze er alles aan omdat de uitvoering van deze overeenkomst niet te laten uitvoeren. En maar afgeven op het kartel. Die grote Vlaming "Somers" op kop. Spa heeft volgens mij dat akkoord enkel goedgekeurd om toch maar in de Vlaamse regering te kunnen zetelen want vandaag willen ze het communotaire laten vallen. Ik hoor er hier veel schrijven dat er één front moet gemaakt worden tegen het Waals front. In praktijk zitten ze elkaar af te breken zodat er tegen het Waals front er geen front is. Alleen al laten blijken naar de buitenwereld toe dat je niet op dezelfde lijn staat is een overwinning voor de Waalse politici. Ook de kranten doen hier vrolijk aan mee. Iedereen wist waar het kartel voor stond. Nu zeggen dat ze een verrottingstrategie hebben is iets te kort door de bocht.
Ik heb vandaag van Peters begrepen dat de verklaring die hij gegeven heeft aangaande de b-ploeg nog steeds niet ingetrokken is. Wat kun je trouwens doen aan Waalse kant met politici die geen enkele beslissingsrecht hebben?
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden