Discussie: Geostrategie
Los bericht bekijken
Oud 9 april 2012, 10:18   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een viertal jaren geleden, net voor mijn accident, had N-Korea de beschikking over een enkele nucleaire sub. Deze sub, bewapend met SS-20 ICBM's is de living nightmare van de VS.
Via Japan hebben de N-Koreanen een Charlie weten te kopen waarin de complete afvuurinstallatie (van de SS-20) nog aanwezig was.
De Yanken pisten letterlijk in hun broek want een zo' sub maakt gebakken steen van de 4 grote VS steden aan de westkust. Kan bovendien ook nog ' s een keer een trigger zijn voor de lang verwachte reuzenaardbeving aldaar.

Vandaar dat de VS N-Korea met zoete broodjes bakken probeert te lijmen.

Het zal me niet verbazen als in de afgelopen jaren de N-Koreanen hun arsenaal hebben uitgebreid met ander Charlie' s met dito bewapening. Met vier subs en hun bewapening kun je de Yanken behoorlijk laten gillen. Vooral als je er geen been in ziet om ze te gebruiken.

Door een aanval van N-Korea zal de VS volledig uit haar evenwicht worden gebracht want tegen N-Korea zelf valt weinig te ondernemen en op het moment dat er 8 of 10 grote VS steden in puin liggen dan hebben ze wel een paar andere dingen aan hun hoofd.
Er is geen sprake van dat iemand Noord-Korea zal aanvallen.

Het Westen wist Khadaffi te overtuigen z'n nucleair programma te laten vallen, een paar jaar later wordt LibiË aangevallen.
Iran weet heel goed waarmee ze bezig zijn, en ik denk dat hun nucleair programma de steun heeft van de bevolking.
tomm is offline   Met citaat antwoorden