Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2018, 19:56   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Forfait dacht ik?

Je moet je realiseren dat de gebruikers van zonnepanelen momenteel het openbaar net als buffer gebruiken. Dat kan niet blijven duren, dus ofwel gaat men thuisbatterijen verplichten ofwel gaat men kosten aanrekenen om op ongunstige tijdstippen elektriciteit op het net te dumpen.

Je hoeft mij niet te geloven, maar dat was vroeger bij industriele wkk’s zo en men zal daar ook naartoe gaan.

Waarom denk je dat die intelligente meters ingevoerd gaan worden en waarom Tommelein dat niet wil invoeren tijdens zijn regentschap?
Je betaalt een injectietaks overeenkomstig het vermogen van je omvormer. Dat kan dus hoger liggen dan wat je zonnepanelen opleveren.

Ik zie niet goed in hoe u kan spreken over "ongunstige tijdstippen". Als er tijdens de dag flink wat zon is, dan is dat helemaal niet ongunstig. De bedrijven draaien op volle toeren, dus is dat dan meer dan gunstig. Anders wordt het met bijvoorbeeld windmolen. Bij winderig weer kan dat 's nachts een grote productie opleveren, maar dan is de vraag sowieso lager dan tijdens de dag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden