Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2005, 13:59   #46
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Tromf is een beetje overdreven.

Het is wel zo dat het tij aan het keren is en dat Bush in de lift zit, tot grote verontwaardiging en verzuring van al wie hem nog 6 maand geleden als de duivel in persoon beschreef.

De Europese leiders met Verhofstadt op kop hebben hun virulente anti-amerikanisme opgegeven voor een nuchtere aanpak. Nog een maand of 6 en rabiaat anti-amerikanisme is weer een exclusieviteit van extreem-links.

Waarom is het tij gekeerd : omdat Bush glansrijk herverkozen is en omdat de verkiezingen in Afghanistan en Irak succesvol waren. Succes is het enige dat telt in buitenlandse zaken. Zolang het bijna zeker leek dat Bush ging falen was hij ook hier in Europa de grote satan. Nu dat het begint erop te lijken dat hij toch succes zou kunnen boeken is hij ineens weer gewoon de president van de Verenigde Staten. De kritiek op Bush was zo extreem en grof dat het gewoon niet vol te houden was.

Ik ben blij met die evolutie. Hopelijk gaan we nu weer op een normale manier over de buitenlandse politiek van de VS kunnen praten, zonder systematisch de argumenten van extremistische linkse groepjes en islamietische onthoofders over te nemen.
hier sluit ik me bij aan
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden