Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2007, 20:31   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik geloof niet dat het erger is, om de simpele reden dat inefficiëntie bij ondernemingen afgestraft wordt door verlies. Als een firma de winst wil maximaliseren, zal ze er alles aan doen om die overbodige administratie te schrappen.
Maar wie zegt dat de firma winst wil of kan maximaliseren? In de praktijk bestaat "de firma" niet, de firma is een verzamelterm voor een heleboel actoren, elk met hun eigen rationaliteit. Het principaal-agentprobleem is u b.v. onbekend?

Heb je je ook al eens afgevraagd waarom firma's überhaupt bestaan? Firma's zijn intern als beveleconomiën gestructureerd. Waarom verkiezen de actoren die deze firma vormen niet gewoon de markt?

Citaat:
Bij de overheid daarentegen is er geen enkele motivatie om dat te doen. Of je zou echt moeten geloven dat ambtenaren heilige idealisten zijn met als enige levensdoel de burger zo goed mogelijk dienen.
Je zou eens het boek van Hirschmann, "Exit, Voice and Loyalty" moeten lezen. In de publieke sector gebruikt de klant eerder het "exit"-mechanisme boven het "voice"-mechanisme, in de privé-sector is dat omgekeerd. Maar beide mechanismen bestaan in beide sectoren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline