Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2007, 10:34   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Sociaal niet hoeveel vlamingen komen er naar brussel voor plezier?, economisch wel.
Toch maar eens uitzoeken wat het begrip 'sociaal-economisch' betekent.

Citaat:
Dus de stad met het meeste file is de hoofdstad? rare redenering.
De files zijn een gevolg van de functie van hoofdstad, zeker wanneer die hoofdstad buiten de bevoegdheid van het hinterland valt.

Citaat:
Onzin, buiten enkele kosten voor parlement ed (die je nu ook in brussel hebt en die niet bij dat miljard zitten) kost het niks extra. Er bestaat niet zoiets als een hoofdstad belastinge voor steden he?
je snapt er echt de ballen van eh? Wat met de economische verliezen?

Citaat:
Grappig, pakte jaren de tram en later bus tot het noordstation en heb dus vele uren op die dingen staan staren.
Ik geloof u niet, want jij blijft volhouden dat Brussel niks betekent voor Vlaanderen. Ik kan dan alleen maar concluderen dat je nog nooit in Brussel bent geweest anders zou je die onzin niet zeggen.

Citaat:
En nee, zeg me eens, zal brussel die torens afbreken? Nee, zullen die bedrijven weg gaan? Nee er zal dus NIKS veranderen. De vlamingen die er nu werken zullen dat nog steeds doen hoor.
ja fijn zeg, als onze werkkrachten in 't buitenland gaan werken...

Citaat:
Zeg me dus eens wat er negatiefs aan zal zijn.
voor de tigste keer: ik wil geen bokrijk-Vlaanderen.

Citaat:
Concreet, WAT zal er veranderen, jij schijnt te denken dat brussel verhuist of er een muur rondkomt zodat het afgesloten is van vlaanderen.
Ja eigenlijk wel. Werp maar eens een blik op de geschiedenis van het GEN, dat is er nog altijd niet omwille van de staatkundige muur tussen brussel en het natuurlijke Vlaamse hinterland.

Citaat:
Zijn vrij in de EU, het is dus van weinig belang dat die in brussel of vlaanderen zitten.
Ze zullen noch naar Vlaanderen noch naar Brussel komen dan, want geen van de twee zal nog levensvatbaar zijn.

Citaat:
Ik zeg nergens dat brussel weg MOET, maar dat is nu eenmaal de realiteit dat dit kan gebeuren als vlaanderen onafhankelijk word.
tja, als jij als mak lammetje de laatste doodsteek door het belgieke regime wil ondergaan is dat uw zaak maar sleur de andere vlamingen niet mee in uw val eh.
Pelgrim is offline