Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2017, 06:54   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien astrophotografie uw ding is raad ik ik u een 80 mm APO aan. Klein, lichte montering, en prachtige beelden mogelijk. Rolls Royce is de Baby Takahahi FSQ85ED, maar dan zijt ge al snel 3500 euro lichter. Sky watcher heeft (veel) goedkopere alternatieven die bijna even goed zijn (lees: ge zult het verschil niet merken in zowat alle omstandigheden):

http://www.skywatcher.com/series/esprit-apo/

Ikzelf heb een C8 van celestron, zowat het meest bekende en wijdverspreide model. Kleiner als die van u, maargoed, ook wat lichter dus

Hier enkele beelden die ik heb geschoten met een cheap CCD van 640*480 (CCD's zijn duur....2500 euro voor een deftige)

Opstelling:

C8, German Eq. mount, Focal Reducer 0.63
Netjes, vooral M51 (vermoed ik?)
Deepsky is hier in mijn tuintje moeilijk te doen (visueel al). M42, M57, M13 en zo dat soort dingen, nog allemaal ok. Maar M51 visueel goed bekijken moet ik al niet proberen, daarvoor zou ik al meer op den buiten moeten gaan zitten.

Een Taka is inderdaad een top Apo-refractor, maar voor het geld van een 80 koop je inderdaad een grotere van iets mindere kwaliteit. Met onze lichtvervuiling en vaak slechte seeing is dat zoals je zelf al aangeeeft bijna nooit merkbaar


Nooit aan gedacht om een hyperstar te kopen als je graag deepsky fotografeert? Dan maak je van je telescoop een F/2 supersnelle telelens. Kijk naar het verschil in sluitertijden



Misschien moet ik voor een C9.25 gaan op een paralactische montering en nog een kleine grab and go refactor die ik als guide scope kan gebruiken.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden