Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2021, 12:08   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Koffiedik kijken, maar ik stel vast dat we al heel veel epidemies hebben overleefd, ook lang voor we beschikten over virologen en vaccins.

Ik denk wel dat hogere organismen kwetsbaarder zijn dan lagere. Wij zijn te log, te complex, planten ons te traag voort. De moderne mens is de voorbije tienduizenden jaren eigenlijk amper geëvolueerd (qua biologie dan). Het enige wat ons kan redden is ons vernuft. We hebben wilde beesten gekooid dankzij de beheersing van het vuur. Stap voor stap proberen we ook de bouwstenen van alle leven te kennen en te beheersen. We zijn er nog niet, maar aan het huidige tempo kan ik me niet voorstellen dat we over 150 jaar niet in staat zouden zijn alle potentieel bedreigende organismen de kop in te drukken.
Zou het kunnen dat zoals de oplossing in de mens, vb. zijn evolutie, zelf zou zitten dat het gevaar zich ook juist daar bevindt???

Ik denk eerder dat het erop of eronder zal zijn en zelfs één massale uitroeiing van de soort vandaag belet niets om er op lange termijn, misschien zelfs heel lange termijn, beter uit te komen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden