Discussie: Communisme?
Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2003, 11:32   #11
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Als ik hier dingen meelees,
dan hoor ik hier voortdurend de Sjovet-Unie vallen, Stalin, ...
Allemaal vormen van communisme (denk ik), elk met hun eigen gradaties en ideeen.

In mijn ogen zijn dat ook allemaal voorbijgestreefde vormen, zeker in de huidige samenleving.
Wat niet wegneemt dat ik idealen, als volledig gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg, kortom gratis diensten fantastisch vind en mooie doelen om naar te streven.


Mijn vraag nu was, wat denken jullie van het euro-communisme?
Het beknot de vrijheid van het individu om zijn verdiensten vrij te spenderen. Verder herverdeelt het Europese systeem de weelde in die mate dat bij sommigen alle motivatie tot arbeid wegvalt. In het kort: Het Europese systeem is al een pak beter dan dat in de Sovjetunie, maar eigenlijk toch nog veel te communistisch gekleurd.

(dat zal waarschijnlijk zowat de omgekeerde mening zijn van de meesten op het 'links' forum, maar alvast mijn opinie)
Wat doet een gast die Europa te 'communistisch' vindt eigenlijk op een links forum. Jonaaaas.
Mijn rechts zijn beperkt zich tot de economische aspecten en repressieve maatregelen. Ik ben zo een van die mannen die bij het LSP zouden buitengesmeten worden omdat hij neo-liberaal is en bij het VB zou buitengesmeten worden omdat hij opkomt tegen racisme.

Ik voel me bij geen enkele politieke strekking thuis, de republikeinse partij misschien een beetje, maar dan toch van ver.

Maar kom, zwier mij van het linkse forum en bewijs dat u minder verdraagzaam bent dan het rechtse forum.
Ik hoop van heel ver.
Of ben je tegen het milieu, wil je dat over 100 jaar 34 miljoen mensen in Bangladesh en 10 miljoen in Egypte moeten verhuizen of verzuipen.
En vind je het niet erg dat we een enorm te kort aan drinkwater aant creeëren zijn.
En aanhanger van de Republikeinse partij zijn en terwijl tegen racisme is redelijk contradictorisch.
DaBlacky is offline