Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2017, 08:51   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je maakt wel van je gat,
maar heb je al nagedacht, als het doel van de vereniging niet is van winst te maken, wat is hun doel dan wel ?

Die vraag komt er op neer dat je in je post aangeeft dat je niet weet wat een vzw eigenlijk is, en waarom de fiscale wetgever die constructie heeft ontworpen en opgenomen in de fiscale wetgeving, naast de ander vormen van verenigingen die gangbaar zijn in het handelsrecht.
Wat een hoop gezeik alweer. Vlad is dom vlad weet niets. (Ik lees dan : ik, schoofzak, ben de grootste hypocriet van België en omdat Vlad mij daarop wijst, probeer ik hem in diskrediet te brengen en uit te maken voor mongool op zo'n manier dat ik geen banpunten krijg)

Elke vzw heeft zijn eigen doel. Mensen die zich verenigen voor sport, cultuur, religie, ... . Maar zoals de naam het zegt is het een vereniging zonder winstdoeleinde. Als je dan bier brouwt om uw religieuze activiteiten te ondersteunen en blijkt dat je veel meer winst maakt dan daarvoor nodig is dan is het niet meer te verantwoorden dat je geen belastingen betaald en een vzw bent. Blijkbaar, na decennia oneigenlijk gebruik van de vzw-structuur en omdat ze misschien geen weg meer weten met hun massa's centen, hebben ze schrik door de evoluties in de samenleving om ook de woede van de massa over zich heen te krijgen en kiezen ze eieren voor hun geld en vormen ze zich tot een NV om.
Jaren terug heeft Apache.be al eens z'n licht geschenen op het topje van die ijsberg. Misschien zijn die terug aan het graven en zijn de monniken in paniek geschoten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden