Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2019, 11:43   #25
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat klopt niet. Ik heb hier al in verschillende posten op gereageerd. Ik heb dit nooit ontkend omdat ik altijd rekening hou met het opschrift op het titulum boven aan het kruis. Iets anders is het verhaal dat u ervan maakt. Behalve bij de 'Slavonische' Josephus vinden we nergens een aanwijzing voor Jezus als revolutionair. Deze tekst zou een tekst zijn van Josephus die niet via christelijke kopiisten tot ons gekomen is, maar via een Joodse bron. Edoch, verhalen die dan later zouden zijn toegevoegd volgens kenners. Dus ook hier is er geen zekerheid.
Noem mij maar eens ' kenners ' die beweren dat dit een toevoegsel is. Zich uitgeven als messias zoals duidelijk blijkt uit de ' blijde intrede ' is een act van verzet en revolutionair.

Citaat:
Ik ben nog steeds van mening dat mogelijk de historische Jezus in de geschriften twee of meer 'Jezussen' in zich draagt. Vandaar de tegenstrijdigheden over de persoon van Jezus.
Die tegenstrijdigheden zijn enkel te wijten aan het bestaan van een historische Jezus en een later verzonnen christelijke versie. Zo moeilijk is dit niet te verklaren. Het moment men spreek over Jezus (de ) christus, heeft men het over Jezus de gezalfde, wat wijst op een koningsclaim, wat de christenen er later van gemaakt hebben begrijpt zelfs een hond met een hoed op.
Aton is offline   Met citaat antwoorden