Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2019, 16:40   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Op het ogenblik dat je in jou post een rode lijn kunt aanbrengen gaan we verder, maar nu wordt het hier zo hectisch dat een kat haar jongen niet meer in terugvind. En met jij komt dan hier mee aanzetten ?

Jij komt hier niet om antwoord op je vragen te vinden, maar met de meest belachelijke uitspraken een poging doet me onderuit te halen. Als dit je manier van discussiëren is laat ik het verder maar afweten.
Uw verhaal houdt weer eens geen steek. U zegt: Josephus zal nooit schrijven dat de christus-aanhangers of zeloten (waartoe hij volgens u zou moeten behoren) vervolgd werden want het zou hem zijn kop kunnen kosten. Waarom? Iedereen en zeker de Romeinse elite wist wel in Rome dat Josephus de wapens had opgenomen tegen Rome. Niet?

Paulus stond onder het gezag van de Tempel (hogepriester). Waarom zou Josephus daar niet mogen of kunnen over schrijven?

Tenslotte vraag ik u: hebt u informatie (anders dan deze uit Handelingen) waaruit zou blijken dat de Tempel de Jezus-aanhangers en/of Zeloten vervolgde? Geef me die informatie en dan is de zaak opgelost. Maar ik weet het nu al: u kunt me die informatie niet geven want u hebt ze niet. En ik maar evenmin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2019 om 16:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden