Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2019, 17:19   #35
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tenslotte vraag ik u: hebt u informatie (anders dan deze uit Handelingen) waaruit zou blijken dat de Tempel de Jezus-aanhangers en/of Zeloten vervolgde? Geef me die informatie en dan is de zaak opgelost. Maar ik weet het nu al: u kunt me die informatie niet geven want u hebt ze niet. En ik maar evenmin.
Dus je hebt een gebrek aan logische denken, dat is me al een tijdje duidelijk. Externe bronnen ?
- Het sanhedrin was na de dood van Herodus de Grote nogmaals opgekuist en vervangen door stromannen van Antipas. Juist of ga je dat ook al aanvechten ?
- Paulus was toen in dienst van het Sanhedrin en had de opdracht de IJveraars te vervolgen ? Is dat niet zo ? Goed, als je je eens gaat verdiepen in deze materie ga je merken dat deze religieus-politieke beweging het niet zo begrepen had op de Herodeanen clan omdat ze collaboreerden met de Romeinen. Juist of ga je dit aanvechten ?
- Was Jezus de leider van de zeloten ? Ja, gezien hij dit duidelijk maakte zoals ik je hierboven diest gemaakt heb. Was dat wel zo ? Ja, er zou geen enkele reden kunnen verzonnen worden waarom men in het N.T. hier melding van maakt, net zoals de aanval op de ambtenaren op de voortuin van de Tempel. En je moet ook al geen IQ van 120 te hebben om te beseffen dat, als het hier om een schermutseling was door enkelingen, men niet heeft ingegrepen. De Tempelwacht bestond toen uit 700 man als ik het me nog goed herinner. En enkele dagen later doet men dat dan wel. Logisch, men had een Romeins legioen uit Cesaria laten aanrukken. Om 12 man en een paardekop te arresteren ? Voel je vooral vrij dit aan te vechten, dan hebben de meelezers er ook nog lol in.

Laatst gewijzigd door Aton : 28 mei 2019 om 17:22.
Aton is offline   Met citaat antwoorden