Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2019, 18:05   #37
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, en ?

Dat zegt Handelingen. Josephus meldt er niets over. En hij kon het weten want zijn vader was lid van het Sanhedrin. Volgens Krijbolder had Josephus zelf zitting in het Sanhedrin. Hij kon het dus meer dan zeker weten!


Dat is een open deur instampen. Iedereen die zich wat interesseert aan deze geschiedenis weet dit. Het brengt ons geen stap vooruit.

Nergens een eerste eeuwse tekst gelezen die zoiets vermeldt. Josephus noch Philo vermelden dit.
[/i]
Dat weten we allemaal. Maar als het zo erg zou zijn geweest als u suggereert met de aanval op de Tempel, dan waren de Romeinen wel tussengekomen. Romeinen, die trouwens ook een garnizoen in Jeruzalem (ik geloof zelfs dat ze toen gelegerd waren in de zgn. 'Toren van David') en desnoods hadden ze troepen in een 'quickmarsh' laten aanrukken vanuit Caesarea naar Jeruzalem zoals u suggereert. Welnu, nergens vinden we daar een melding over bij schrijvers uit die tijd.


Wat u dus allemaal meent te weten, weet u alleen maar door dingen te veronderstellen. En dat is uw probleem. U fantaseert van alles. Misschien zijn sommige fantasieën waar, maar toch maar eerst alles wat u poneert goed en wetenschappelijk onderbouwen. En -voorlopig- faalt u hierin.
Allee, ik heb weer eens goed gelachen. Zoals ik reeds schreef, verbanden zien en logisch denken is niet je sterke kant.
Aton is offline   Met citaat antwoorden