Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2017, 18:45   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat de meeste bestuurders verkeerde keuzes maken om een ongeval vermijden,
Paniekreacties? Kan.

Citaat:
kun je me eens opzoeken hoeveel % de kijktechniek beheersen om een obstakel te vermijden? Beheersen ze de normale kijktechniek wel, hoeveel %?
Neen. Ik kan enkel voor mezelf instaan.

Citaat:
Natuurlijk kent een computer niet zoiets als intuïtie
Dat ook niet, dat is waar. Waar ik op doelde was meer razendsnelle improvisatie in heel specifieke omstandigheden, maar wel vanuit mentaal voorbereide scenario's. Zo zal ik altijd remmen, zowel voor een dier als voor een mens, maar voor een dier zal ik nooit een gevaarlijke uitwijkreactie opbrengen. Voor een mens altijd, tenzij in de richting van andere mensen. Dus wel in de richting van een gevel of muur of in het decor.


Citaat:
Dus een mens moet kunnen kiezen in een fractie van een seconde de juiste keuze te maken? Of de verkeerde? (wat men pas nadien weet)
Een mens kan kiezen. Een programma? Dat geloof ik nauwelijks. Niet gevaarlijk uitwijken voor een dier is de juiste keuze op voorhand. Uitwijken voor een mens is ook de juiste keuze op voorhand (bij de aangegeven beperkingen). Voor een dwarsend voertuig ga ik niet het decor in. . Voor een dwarsend mens wel. Maar soms moet je improviseren en dan kan het ook goed verkeerd gaan...

Citaat:
De keuze zal alleszins veel later zijn dan dat ze een computer neemt. Wat de juiste is zal de programmatie uitmaken zeker?
Citaat:
Geen idee. Kan een mens dat? Daarvoor doet de auto nog altijd niet wat de bestuurder denkt gekozen te hebben.
..Ik denk dat de keuzes waar ik het hier over heb, een driverless niet kan maken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2017 om 18:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden