Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2018, 02:12   #117
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Is het daarom misschien dat de jongste generaties van dit land

de taal van de andere volksgroep niet meer kunnen spreken.
Franstalige ambtenaren buizen massaal op tweetaligheid.

Sinds 1 mei 2017 moeten onze leidinggevende federale ambtenaren verplicht een taaltest afleggen om hun 'functionele tweetaligheid' aan te tonen. Als ze hiervoor niet slagen, riskeren ze ontslagen te worden.
Meer dan een jaar na de introductie van dit taalexamen, heeft slechts 20% van de federale ambtenaren deze test afgelegd. Amper de helft slaagt hiervoor. Dat onthult De Morgen op maandag.

Deze verplichte taaltest bestaat uit een mondelinge proef met een simulatie van een evaluatiegesprek en vervolgens een proef begrijpend lezen.

Van de 474 hooggeplaatste functionarissen die het examen aflegden (20%) konden 148 Nederlandstaligen en 66 Franstaligen hun tweetaligheid aantonen (45%). En de scores lopen uiteen: 50% van de Nederlandstaligen die deelnamen, slaagden, terwijl slechts 30% van de Franstaligen deze test met succes aflegden.

Dit wil zeggen dat amper één op de drie Franstalige leidinggevende ambtenaren slaagt voor deze verplichte taaltest.

En die Franstalige leidinggevende federale ambtenaren meestal zwaar omgekocht met alle mogelijke voordelen en geneugten door PS en cdH in Bruxel-Walon regionaal en federaal zouden moeten zorgen dat het gesmeerd loopt in het sjoemel merk België met nu zelfs in blik "Belgium"

Die rode duivels zullen niet veranderen dat wij de meeste belastingen van de wereld betalen door onder andere geklungel en onwil van die Franstalige ambtenaren en de politieke partijen die hen omkopen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 juni 2018 om 02:27.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden