Los bericht bekijken
Oud 22 september 2018, 13:16   #97
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw mening lijkt me mooi voorbeeld van de gedachtegang van een psychopaat.
Ja psychiatrie maakt onderdeel uit van geneeskunde.
Nee, niet alle zieke mensen zijn te genezen.
Nee, want centraal staat is niet louter het nadeel voor de patient, maar evengoed voor zijn of haar omgeving. Anders zou je een seriemoordenaar nog een mens met aparte hobby noemen, niet?
Denken dat " beter doen" behoort tot darwinistische strijd , kan als voorbeeld tellen.
Je doet niet beter, maar mogelijk heeft je zelf weinig inzicht, omdat u geen last hebt van uw psychopathologie.
Maar het klopt wel dat onder " succesvolle mensen" soms dezelfde kenmerken voorkomen als onder zware criminelen, niet dat ze niet beiden even afwijkend zijn, en vaak ook vroeg of laat voor de bijl gaan.

Maar ik heb eigenlijk geen belangstelling voor psychopaten, ga ik liever met een grote boog omheen dus doei.
Hehe, alice. Ik kan de bal ook terugkaatsen, gewoon voor de fun...

Citaat:
Van de aandoening bestaan er verschillende vormen. Er is namelijk een onderscheid te maken tussen ‘passieve hybristophilia’ en ‘agressieve hybristophilia’. Bij de eerste vorm voelt men zich seksueel aangetrokken tot criminelen, maar er is niet de behoefte om crimineel gedrag te gaan vertonen. In feite zijn dit een soort ‘gevangenisgroupies’ of ‘seriemoordenaar’ groupies! De tweede vorm van hybristophilia, de agressieve variant, is veel gevaarlijker. Wanneer hier sprake van is, zorgt de man/vrouw ervoor dat zijn of haar partner een criminele daad uitvoert om seksueel opgewonden te raken. Vandaar dat de aandoening soms wordt aangeduid als het Bonnie en Clyde-syndroom. Dit illustere liefdesduo moordde en kidnapte er begin jaren dertig op los. Bonnie hield van Clyde omdat hij een stoere crimineel was. Op 23 mei 1934 schoot de politie het koppel na een wilde achtervolging dood.
Voor alles bestaat een markt, niet waar?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden