Los bericht bekijken
Oud 26 november 2015, 21:59   #54
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Rusland beschermde haar (historische) belangen in Oekraïne, dat een nest werd door toedoen van de (weeral) VS.
Andersom zou dat ook gebeuren.

Als we weten dat SA die wacko's van IS financiert door hen te voorzien van wapens-made in the usa én in Europa haatimams financiert, dan zijn die mee verantwoordelijk voor elke aanslag die hier en elders uitgevoerd wordt.
Daar ga ik mee akkoord ja. Het logische zou zijn om geen wapens meer te verkopen (ook niet aan Pakistan edm die ze aan Al Qaida door verkocht) maar wel om gewoon handel te drijven en ons zodus eindelijk niet meer te moeien in die regio's. Maar kunnen we dat? De hoofdreden dat er wapens verkocht werden aan Pakistan was om regimes te steunen die de USA goed gezind waren. Idem Rusland vroeger. We hebben dit probleem zelf veroorzaakt. De Osama familie waren zeker geen vreemden voor de US...

Citaat:
Trouwens, Zuid-Afrika werd destijds kapot geboycot voor hun schendingen van mensenrechten, zonder dat er hier of elders één slachtoffer viel, dus dat alleen al zou voldoende moeten zijn, om de regering daar in een economische houdgreep te dwingen.
En wat heeft dat opgelost? Zijn dat de enige twee mogelijkheden? Boycot of alles plat bombarderen? Probleem zit hem eigenlijk in het feit dat geen enkel land eigenlijk iets onbaatzuchtig wenst te doen. Alles draait hem om invloed, opbrengsten, return on investment. Hoeveel Afrikanen hadden we kunnen redden of hun leven beter kunnen maken? Zijn de levens van 130 fransen belangrijker dan 1300 anderen? Frankrijk dat Raqqa bombardeert dat is blijkbaar geheel normaal. Ik ga niet zeggen dat je niets moet doen maar ik vind dat er op veel plaatsen (fora, kranten, discussies) nogal lichtzinnig wordt gedaan met levens in andere landen dan de Eurozone (beetje 911 verhaal tov de talloze doden die de VS achteraf maakte). Imho geen zwart wit discussie.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden