Discussie: Onrust in Venezuela
Los bericht bekijken
Oud 6 april 2019, 04:08   #402
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als China troepen zou zenden is dat mogelijkerwijze een antwoord op wat de VS momenteel in Taiwan doen. Als het een moet kunnen dan het andere ook. Maar ik denk eigenlijk dat China zo ver niet wil gaan. Ze zijn geen militair imperium met honderden militaire basissen buiten hun territorium. Ik zou dat nieuws graag bevestigd zien.
U bent schijnbaar goed op de hoogte maar in Taiwan vallen de mensen niet dood van ontbering op straat.
Is er basisbehoefte en meer hetgeen ontbreekt in Venezuela.
Ik spreek me niet uit over Amerika of China die zullen beiden wel grote belangen hebben in Venezuela maar dit gaat te ver voor een beschaafd land.
Wat nu gebeurt in Venezuela is mensonwaardig de bevolking is de dupe en dat weet ik nu toevallig héél zeker.
Alle Venezuelanen die niet aan het bakje van Maduro aanzitten zijn tevens hun spaarpot kwijt met een ongeziene inflatie zoals daar.
De ouderen, de zwakkeren hebben hun ganse leven voor niks gewerkt en zitten zonder enige reserve vandaag.
Mensen verkopen hun huizen om te overleven maar met de huidige inflatie gaan ze ook niet ver als ze er huur moeten met betalen.
Een menselijke tragedie is het daar momenteel.
En als China denkt van Maduro ooit zijn geld terug te krijgen dan gaan ze nog lang mogen wachten denk ik?
Dan beter onderhandelen met een nieuw bewind en de mensen terug menswaardig laten leven ondertussen ..
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden