Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2007, 21:42   #144
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geshockeerd is een groot woord.
Ik vond die geste onnodig en smakeloos, een politicus onwaardig en tegelijkertijd erg veelbetekenend. Wat ik nog veel relevanter vond, was de reactie van het publiek, en van de overige 'kopstukken' van het Vlaams Belang (hoewel, misschien moet ik in dit laatste geval eerder spreken over het gebrek aan reactie).

Gevaarlijk is dat inderdaad wel, vanwege het provocerend karakter en vanwege de voorbeeldfunctie (als het hek is van de dam, ...).

Dreigementen vind ik trouwens ook niet zo'n goede politieke strategie, en geweld nog veel minder.


nen vandela : dat is wellicht Johan Vandelanotte ?
mijnheerke louis : Louis Tobback ?

Tja, als zij menen dat het nodig is zich van dat soort terminologie te bedienen, hoef ik hen daar gelukkig niet in te volgen.

Ik vind het al even ongepast, en inderdaad ook gevaarlijk (omwille van de redenen die ik hierboven al opgaf).



Ik vind het dan ook erg moeilijk om voor dat soort politici veel respect op te brengen.
och djimie, af en toe eens chillen man.
Een politicus dient per definitie niet om respect voor op te brengen, waar haal je dat toch. In belgie zou iedereen tenminste dat stadium toch al gepasseerd moeten zijn.
Een voorbeeldfunctie...nu ben je toch met mijn voeten aan het rammelen he kapoen. Romantiek is leuk maar dat kan pas "gevaarlijk" zijn om in uw terminologie te blijven.

Je bent wel een bange (blanke?) man moet ik zeggen.
Wat vond je trouwens van STevaert en Michel die figuurlijk hun middenvinger opstaken naar de slachtoffers van de dictatuur in Cuba?
dergelijke vorm van cynisme en zelfbediening zijn gevaarlijker dan even dollen mijn gedacht. Om over "respect" nog maar te zwijgen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 mei 2007 om 21:56.
born2bewild is offline