Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2003, 13:44   #20
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Europa neemt inderdaad veel bevoegheden over, en ik denk dat dat niet zo een slechte zaak is. Ik denk dat het voor een heleboel (internationale) problemen belangrijk is dat er een omkadering is (door middel van Europa). Alleen is de manier waarop dat momenteel gebeurd volgens mij niet de goede.
Zeker, ik geloof daar ook rotsvast in maar een coherent Europees beleid dat de burger weet aan te spreken zit er de komende jaren blijkbaar niet in.
Mensen hebben echt geen benul van wat men daar in Straatsburg en Brussel aan het uitvreten is, het lijkt mij een meer dan ondemocratische boel.

Citaat:
Hoe het dan wel moet?
Tja, misschien een systeem zoals in Duitsland met de bondslanden? Dan hebben we zelfs een Europese president en niet het belachelijke systeem van een land dat voorzitter is, dat de aansprakelijkheid en de afzetbaarheid onmogelijk maakt.

Citaat:
Wat die feciliteiten betreft, ik heb er al regelmatig een oppering over gehoord binnen de partij. Als ik me niet vergis hebben ze zelfs op het congres van november dat gedoe veroordeeld. Maar ik ben niet zeker, 'k zou hun standpunt een moeten opzoeken.
Lijkt me wel straf, ik vraag me af wat de PS daarvan zegt.
De faciliteiten moeten inderdaad verdwijnen, ik snap niet hoe zo'n draak van een afspraak ooit tot stand is kunnen komen.

Citaat:
Jah onbegrip of niet, men mond houden doe ik niet hoor
Dat had ik al door na de manier waarop je "communist" op zijn plaats hebt gezet...
Jonas De muynck is offline