Discussie: Creationisme
Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2017, 23:53   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo is dat. Het universum is zeer intelligent en is tot zelfbewustzijn gekomen door het leven. Het leven is de uitdrukking van die intelligentie.
Rupert Sheldrake is echt iets voor U. Ik denk dat die man voor U zal zijn wat Terence voor mij is. Hij heeft de morfische velden van Huxley verder in kaart gebracht. Nuja, hij heeft maar een zeer beperkt budget. Maar zijn filosofie en theorieën prikkelen mij heel positief.
Hij gaat er vanuit dat in alles intelligentie huist omdat intelligentie een coherente eigenschap van het universum is. Deze eigenschap (intelligentie) is nauw met alles verbonden, zelfs in niet levende materie.
Weinig aan toe te voegen, Peche.

Om zelfs het lichtste atoom of de eenvoudigste cel te doen ontstaan en te laten functioneren, moet er idd een intelligente kracht in huizen, gezien de minste afwijking van de inherente parameters geen bestaan (ervan) mogelijk maakt, laat staan het doen evolueren van miljarden melkwegen en dito supra-complexe organismen, zoals bv de vorming van kristallen of een mens, om maar iets bekend te noemen.

Degenen die durven te stellen dat dit alles 'toevallig' zou ontstaan zijn, dwalen dan ook en nog geen beetje.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden