Los bericht bekijken
Oud 23 november 2018, 21:51   #319
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik heb zeker ook geen moeite met de Bourgondische vlag.



Zeker als Katholieke Hollander uit het voormalige Grafelijke Holland is dat niet verkeerd. Na Gravin Jacoba van Beieren, onze laatste Gravin, is het vrij snel overgegaan naar het Bourgondische huis.

Met deze vlag grijpen we terug naar eerdere tijden.
Dat Filips II er een puinhoop van maakte later door deze vlag te misbruiken voor zijn religieuze contra-terreur, doet geen afbreuk van deze vlag.
Over deze vlag werd al gepost op de pagina's 3 en 4 van deze draad.

Ik ben toch wel tegen omdat die vlag onnederlands is; bijna elke vlag van een Nederlands vorstendom draagt een leeuw. We kunnen dus niet omheen een Leeuw. Dat is een must.

Een dreigende leeuw zoals die te Waterloo hoog verheven kijkt naar de erfvijand.
Ik zou kiezen voor een "neutrale" waardige zwarte. En als ik mijn revanchistisch trekje laat aan de oppervlakte komen, dan een strijdvaardige irredentistische leeuw met 17 pijlen in de ene, en een zwaard in de andere poot, zoals op de vorige bladzijde.

En om de noorderlingen tegemoet te komen mag die best ingekleurd worden met de kleuren van de prinsenvlag. Al vind ik zwart op geel toch wel een bijzonder sterke en aantrekkelijke kombinatie.
Maar goed, dat is mijn Vlaamse konditionering misschien.

En Ersnt, zet uw logo van destijds hier eens, want intussen zijt ge veranderd van logo, en gaat daardoor wat ik in het begin van deze draad schreef volledig de mist in.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2018 om 21:59.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden